hjælp til 1 sal

hej L.D.S

Skal i gang med min 1sal, der er isoleret i gulv og lagt gulv spånplader, så skal i gang med at isolere loft, altså ud med taget. Der er eternit tag uden under tag ,så mine spørgsmål er så skal der være undertag??
hvad er best at isolere med?? har tænkt på stenuldsisolering.

og hvordan er frem gangs måden?? isolering, dampspærre, høvlet bræder på langs, gips x2

håber i kan hjælpe en nybegynder

hellere skide det ud end at smide ud..

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen, sådan en opbygning af 1.sal er også en oplagt gør det selv opgave..

Nej, er der eternittag på huset, er det ikke nødvendigt med undertag.

Jeg ville isolere med Knauf Ecobatts, vil du ikke betale lidt ekstra for at få en isolering der er lidt mere behagelig at isolere med, så ville jeg benytte isover.

Der skal opsættes isolering, herefter dampspærre, forskalling evt. med yderligere 50mm isolering også gips.

Skal der trækkes strøm samt vvs og monteres lampesteder, så kan der med fordel benyttes 50 mm forskalling, frem for høvlet forskalling.

Du kan evt. se nogle billeder og læse lidt om fremgangsmåden her.

Fra ikke udnyttet tagetage til udnyttet tagetage


Din isolering skulle gerne ligge et par cm under taglægterne.
okay så ligger jeg dem så der er lidt luft.. takker for hjælpen så er det bare at komme igang.

hellere skide det ud end at smide ud..

hej Koludabyg på det link du har givet mig ser det ud som om der er en masonit plade mellem spær er det en slags undertag eller???

hellere skide det ud end at smide ud..

Annonce
Ja, det er huntonit undertag som er en overflade behandlet masonit.

Jeg benytter mere eller mindre ikke andet undertag.
okay så skære man dem til i spærende`s brede og sømmer dem fast på bagsiden af lægterne?

hellere skide det ud end at smide ud..

Nej, det er fordi jeg også har lagt det nye tag, derfor er der huntonit undertag på billederne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis