hjælp Winga 25

Hej allesammen på lds jeg skriver forde jeg er faldet for en winga 25 så ville høre om i havde noget positivt og negativt eller henvisninger med sider om winga 25
eller om der er andre både inden for samme størelse som kunne være noget at lede efter
SKAL SIGES DER BEHØVER IKKE VÆRE MAST PÅ BÅDEN

der findes ingen dumme spørgsmål kun svar

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på LDS

Winga 25 virker som en rigtig dejlig og rummelig båd. Det var mere tilfældighedernes spil, der gjorde, at det ikke blev sådan én, vi købte.

Vi endte med en Albin 25, et andet alternativ kan være en Myra 25. Begge har agterkahyt og nogenlunde samme indretning og antal køjer som Winga'en.

Det er svært at udtale sig om en båd, man ikke har haft, men vi formoder at den er nogenlunde lige så sidevindsfølsom som vores, pga. højt fribord og overbygning i kombination med beskeden dybgang, så vinden skal meget ofte tages med i overvejelserne ved havnemanøvrer - også uden mast

A propos det med masten - vores var også motorsejler, da vi købte den, men vi har ikke sejlet med mast de sidste sæsoner. På kortere ture syntes vi ikke, det var umagen værd at sætte sejl, og på de længere havde vi behov for lidt mere fart, end sejlene kunne levere, for at nå frem inden alle pladserne var optaget. En anden fordel ved at sejle uden mast er, at vi kan komme ind en  masse steder, f.eks. under de lave broer i Københavns Havn.

Fandt lige en svensk side, Marineguiden, hvor nogle ejere har kommenteret båden:

"Winga 25 en pärla
En mycket sjövärdig båt som erbjuder mycket båt för pengarna. Här kan en familj åka på semester utan att det känns som man bor på varandra, trots längden 7.5m. Båten är traditionellt uppbyggd med det bästa som snipor erbjuder. Jag har bara gott att säga om båten."

"Winga M/S 25 en guldklimp
 Vi har varit ägare av en Wnga M/S 25 i fyra år och detta är en mycket sjöduglig och säker båt. Som en segelkompis som har stor erfarenhet sa när han provseglade den "inte ens f-n själv kan välta den". Seglar gör den hyggligt också. Ett mycket billigt alternativ utan att ge avkall på de nödvändigheter som bör finnas ombord. Rekommenderas om man vill vara mycket på sjön utan att det skall kosta 'skjortan'!"

Nu taler man selvfølgelig sjældent skidt om sin egen båd, man lægger jo trods alt livet lidt i hænderne på hende, hver gang man kaster fortøjningerne.


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Winga stikker 0,9m, Albin 0,6

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

tak for de gode svar albino men håber da der kommer lidt mere input måske fra nogle winga 25 ejere

der findes ingen dumme spørgsmål kun svar

Wingaejere er måske generte, måske er det svært at skrive om den, der er vel ikke så meget hurra og heller ikke øv, en god gedigen familiebåd, sikkerheden selv, med begrænsede fartresurcer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Da jeg skulle købe båd, benyttede jeg mig af  www.udkik.dk  og de ejerkontakter der er opgivet der.

Jeg fik nogle gode råd og vejledninger af en ejer af samme bådtype som jeg købte.
At det viste sig, at være en af mine kollegaer, der havde samme slags båd, var jo bare ekstra sjovt.
Nu sejler vi jævnligt sammen... 

På denne side er der en del Winga 25 ejere, med kontaktinformation.
http://www.udkik.dk/app/ownerlist.jsp?l=W

De er garanteret villige til at hjælpe dig... det er derfor de har tilmeldt sig på siden.
God fornøjelse...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej, har selv en Winga 25/"Trille", og kan sige at en mere sødygtig båd findes vist ikke. Den er retningsstabil og går godt gennem søen også i hårdt vejr.
Med venlig hilsen Ole/Trille
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis