POLOen vil kører og så kører den ikke.... (går ud)

NU kørte det lige så godt... Men det skulle selvfølgelig ikke varer ved... Og da slet ikke når man står og skal lang vejs i morgen!

Nå... Men jeg har en POLO 1,4 fra 1995...
Har kørt uden problemer det år jeg har haft den. Havde en længere tur i dag, hvor jeg kørte rundt ca 2 timer... Men da jeg skulle op i min forældres indkørsel... Vupti så kørte den ikke mere... På vej op ad skråningen, er det som om den ikke vil tage gassen ordentligt, slipper speeden så den kan gå i tompgang... Resultat er at den begynder at "hoste",- forsøger at give lidt gas igen hvor efter den ligesom humper et par gange og går fuldstændig død... Forsøger at starte et par gange, uden resultat...
Åbner motorhjelmen... Ligesom der er en mærkelig sydende lyd forrest fra motorblokken...
Lader den stå en halvtimes tid... Starter fint uden problemer...! Kører en tur på 3-4 km (5-10 min) og da jeg gear ned og drejer ud fra et kryds og giver lidt gas sker det samme igen Umulig at starte... Lader den atter stå en halv times tid og så starter den fint igen...!

Nu har jeg så været nødt til at lade den stå hos mine forældre og lånt en anden bil...

Nogen der har en ide om hvad det kan være?  Min viden er sparsom om biler desværre... Derfor endnu mere til at få lange nosser af... Kan det havde noget at gøre med at det er tøvejr og der er kommet fugt i noget? En forslog mig det kunne være benzinpumpen der var tilstoppet.... Men så burde den da overhovedet ikke kunne starte?  Andre bud fra mindre motorkyndige er Sonden, Tændingsmodul, relæ eller tændspole....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
NU kørte det lige så godt... Men det skulle... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit første bud er også benzinfiltret, havde engang en citroen der opførte sig meget lig det du her beskriver- og det var pga. tilstoppet/tiliset benzinfilter, den drillede især i frost, når vandet i filteret frøs, så kunne motoren ikke få benzin nok igennem, - så start med at skift, det det er en rimelig nem operation, men husk lige at gi' de lynkoblinger i slangeenderne lidt VD40 hvis de ser gamle og tilgroede ud og husk at vende det nye benzinfilter rigtig, der er en pil der markerer løberetningen fra tank mod motor.
Held og lykke med det :o)
Jeg har nu gjort det, at jeg startede med at hælde 12 liter på benzin, og 1/3 liter sprit og lod den kører i tomgang 20 minutters tid...
Hvorefter jeg tankede den fuld, op til 30 liter og hældte resten af spritten i og kørte små 50 km... Samt en tur på motorvejen...
Den viser ingen tegn overhovedet på der er noget galt... Hvilket vel så må betyde, det i hvert fald ikke er nogle af de elektriske dele...
Spørgsmålet er så, hvad der sker når den når lavt i tanken igen...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

det lyder lidt som det problem jeg havde for mange år siden med en volvo 164

først var den på værksted i Holland derefter hos Volvo her i landet

og det kostede mange penge begge gange og lige lidt hjalp det

jegstod og skulle på ferie med campingvogn og opdagede først at

Volvo ikke havde løst det da jeg var godt undervejs så nede i tyskland

skilte jeg pumpen ad men den var der ikke noget i vejen med så hen til nærmeste

mek. hvor de ikke var overrasket efter en lille tur i den

jeg fik besked på at åbne påfyldnings dækslet og så lige holde en hånd for

så skal jeg ellers love for at der kom benzin retur da han satte compresseren

til benzin slangen før pumpen det kostede så lige 20 mark til kage

de var givet godt ud for det viste sig at det filter der sidder indbygget i tanken

var stoppet og de foreslog at så længe jeg var på ferie skulle jeg nok lige vente

10 min. med at køre til slammet havde lagt sig og så få renset tanken når jeg kom

hjem jeg havde bilen 6 år mere uden at den blev renset så de 20 mark var givet godt

ud. prøv lige det samme og se om det ikke hjælper

 

Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det tyder på at det var vand, jeg vil foreslå at du bruger ca det halve der er i tanken og så fylder op igen samt en gang sprit igen.
jeg mener nu stadig at du skal kigge på udluftningsslangen til tanken. Den sidder i forbindelse med påfyldningsstudsen og går ud i inderskærmen. F.eks mudder eller en undervognsbehandling kan tilstoppe den. Men have renset tanken, det skal du - inden bunden falder ud af den.

 

Annonce
Denne model kører vel med plastiktank, så der er vel ingen fare for at der ruster hul i den, et par gange sprit i benzinen så er problemet sikkert løst. :o)
Nu har jeg ikke lige kigget efter,- men mener helt bestemt det er plastic...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
I stedet for at tilsætte karburatorsprit kan du også tanke Statoils 95 oktan. Den er tilsat ethanol.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis