Startproblemer

Hej.
Jeg er ganske ny, både i dette forum og i dieselmotorens verden. Jeg har den senere tid haft problemer med at starte min bil (VW Passat 1,9 TDI 2000  (B5) ) og hørte gennem venner at jeg nok skulle skifte gløderør. Den fik 4 nye, men intet forandrede sig. Det viser sig efterfølgende at der ikke ledes strøm til de nye gløderør i forvarmningsperioden...??? Jeg har så videre set at der sidder 3 gløderør mere bag på motoren, i forbindelse med varmeslangerne til kabinevarmen... Hvad gør de og kan de være skyld i at den ikke forvarmer?
Håber én eller anden kan hjælpe. På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyser din glødelampe i instrumentpanelet, når du sætter tænding til? Hvis den gør, er det ikke dit timerrelæ, men en sikring i motorrummet. Nogen af VW kører med pladesikringer til forvarmning, og nogen har sikringer ca1x1,5 cm, hvor der er klart låg på, hvor man kan se om forbindelsen er brændt over, de plejer at sidde i højre side, når du kigger ned i motorrummet, men stor sikring. 40 amp eller mere, som jeg husker det
Hej igen.
Sikringer der sidder i samme boks som "computerdelen" er helt ok.
Hej prøv at vende sikringsboxen om og se om nogen ledninger er smeltet, eller stik faldet af - eller virker brændte, de 3 gløderør bag på motor hjælper motoren med at varme op, og holde motor temperatur når det er koldt,
Hej.
Ok, så de tre gløderør kan ikke ha noget med det at gøre???
Har prøvet at skifte vandtemperaturføleren, men uden held. Synes ikke det gav noget resultat. Når jeg tager stikket fra til denne vandtemperaturføler, vil den gerne forvarme. Men jeg kan jo ikke køre uden.
Annonce
Det er godt fundet ud af , det varmelegeme eller rør er sikkert kortsluttet så forbruget er så højt at den slår forvarmer relæ fra, så fjern den ene ledning indtil du kan få et nyt rør , måske du skulle tjekke de 2 andre. så væk med den ene ledning og kør videre , God-Weekend.
Måske jeg misforstod forrige indlæg, det kan være du skal prøve at tage det stik du omtalte helt af, da den så kære fuldt forvarmer program, ca 240 sek og slukker så forvarmer lampen, men tjek lige.

hej, jeg har samme problem. du skriver du tager en føler til vandettemperaturen fra, hvor sidder denne føler? 

vh. Mathias Rasmussen


Mathias
  1. Har samme problem med min Skoda Octavia 1,9 tdi 90 HK. Min fik 4 nye gløderør, nyt relæ, ny temperaturføler, og fået set efter om sikring er gået. De 3 gløderør der sidder på siden af min, kan det have noget at gøre med dem hvis de er kortsluttet eller ikke virker ? Køre de over de andre 4 gløderør og relæ ? PS den forvarmer ikke. Den lyser i ca 2 sek og ik mere, men når jeg piller stikket af til temperaturføleren forvarmer den i ca 7 sek også starter fint når den er kold. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis