Herkules eller Toolmate bordrundsav

Jeg er på udkig efter en bord rundsav. Og har kigget på Herkules eller Toolmate ved bauhaus og silvan.
De ligner meget hinanden, er det samme producent?

På gør det selv siden er der en test hvor Herkules saven vinder. Gør det selv

Mvh

Michal

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mickydk

Nej det er ikke samme producent, Toolmate er noget som Silvan selv importerer direkte fra østen. Hvis det var mig der skulle vælge mellem de to, så havde jeg taget Herkules'en. Den havde jeg valgt på grund af den gode anmeldelse men også fordi at Bauhaus vist nok giver 5 års garanti på produktet.

Så det kan ihvertfald ikke gå galt med den sav!

Venlig hilsen
Skrevet af Nikee på 19 feb 2010 15:06
Hej Mickydk

Nej det er ikke samme producent, Toolmate er noget som Silvan selv importerer direkte fra østen. Hvis det var mig der skulle vælge mellem de to, så havde jeg taget Herkules'en. Den havde jeg valgt på grund af den gode anmeldelse men også fordi at Bauhaus vist nok giver 5 års garanti på produktet.

Så det kan ihvertfald ikke gå galt med den sav!

Venlig hilsen
Jeg tror nu sagtens det kan være samme kina producent, eller også er de ihvertfald så gode kopier at det kan være lige meget. Meget af silvans Toolmate er identisk med f.eks. Herkules, power craft, einhell osv. Same shit, different color og tit dyrere i silvan.
Men du skulle hellere bruge pengene på en scheppach i harald nyborg. Den ligger i sammen prisleje som Herkules og er magen til den meget dyre Metabo der også er i gør selv testen. Den bliver også solgt under navne som einhell, woodstar, kitty osv.
Hvis du er heldig har din lokale HN woodstar udgaven tilbage til en god rest pris. Det har min lokale i hvertfald.

nu ved jeg godt at man betaler noget for navnet
og de andre kan ligne mærkevarene på afstand
men der er alså en grund til at de er dyrere så lad
lige være med at sige at metaboen er den samme som
de andre for gåer man ind og kigger på detaljerne
omkring tolerencerne + motorens kobberviklinger
+ gear + lejer+ overfladen af kabinet/motorhus/bord
så kan jeg garantere for at der er en væsentlig forskel
som gør at jeg til vær en tid vil vælge et prof.mærkevarer
det er det billigste på bare lidt længere sigt

kinajunk holder jeg mig langt væk fra

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Scheppach er sgu det samme lort som woodstar og power craft. Det eneste gode de har lavet er våd-/tørsliberen med lærred på det ene hjul. Woodstar fik røv dårlige anmeldelser på deres bordrundsav så den ville jeg også holde mig fra. Kitty kender jeg ikke, så det mærke vil jeg ikke udtale mig om.
Metabo laver altid dejlige maskiner, men prisen er jo også derefter. Og hvorfor ofre så mange penge på en maskine, når en billigere sagtens kan hjælpe? Når den ikke bliver brugt 2 timer hver dag, så holder de sgu fint, med mindre den hedder power craft! Så jeg synes ikke der er nogen grund til at ofre 2500 dkr. eller mere, når man ikke bruger den i forbindelse med sit arbejde?


I bund og grund, synes jeg du skal kører ned i butikken så du kan se og mærke på udstillingerne.
Annonce
Har været ude og se lidt på nogle forskellige maskiner.

Toolmate bordflade ligner noget billigt støbejern, og skinnerne køre meget dårligt i de T-spor der er i pladen.
Og styr slæde (ved ikke hvad man kalder den) men den emnet køre langs med, den er ikke i fuld bordlængde. Og det er den heller ikke på Herkules eller Metabo som Bauhaus også har.
Men tilgengæld har Herkules og Metabo en meget fin bordflade.

Har så efter jeg er kommet hjem fundet en Bosch PTS 10
Den ser meget lækker ud. Bla. har den aluminium-bordflade, og styr slæde i fuld bordlængde.

Efter min oplevelse i dag, så skal maskinen have aluminium-bordflade, og styr slæde i fuld bordlængde.

Kender i nogle andre maskiner der har disse ting?

Mvh

Michal

Skrevet af Nikee på 20 feb 2010 08:58
Scheppach er sgu det samme lort som woodstar og power craft. Det eneste gode de har lavet er våd-/tørsliberen med lærred på det ene hjul. Woodstar fik røv dårlige anmeldelser på deres bordrundsav så den ville jeg også holde mig fra. Kitty kender jeg ikke, så det mærke vil jeg ikke udtale mig om.
Metabo laver altid dejlige maskiner, men prisen er jo også derefter. Og hvorfor ofre så mange penge på en maskine, når en billigere sagtens kan hjælpe? Når den ikke bliver brugt 2 timer hver dag, så holder de sgu fint, med mindre den hedder power craft! Så jeg synes ikke der er nogen grund til at ofre 2500 dkr. eller mere, når man ikke bruger den i forbindelse med sit arbejde?


I bund og grund, synes jeg du skal kører ned i butikken så du kan se og mærke på udstillingerne.
Den woodstar jeg henviser til er ikke den der er testet, men ST 12 modellen som efter min bedste overbevisning er magen til metaboen

Skrevet af Høvlebænk på 19 feb 2010 22:18
nu ved jeg godt at man betaler noget for navnet
og de andre kan ligne mærkevarene på afstand
men der er alså en grund til at de er dyrere så lad
lige være med at sige at metaboen er den samme som
de andre for gåer man ind og kigger på detaljerne
omkring tolerencerne + motorens kobberviklinger
+ gear + lejer+ overfladen af kabinet/motorhus/bord
så kan jeg garantere for at der er en væsentlig forskel
som gør at jeg til vær en tid vil vælge et prof.mærkevarer
det er det billigste på bare lidt længere sigt

kinajunk holder jeg mig langt væk fra

Dennis

Jeg har selv den ældre elektra beckum model som med små ændringer er blevet til metaboen. På afstande helt ned til cm(tættere har jeg ikke været på:-) kan jeg ikke se forskellen mellem min og woorstaren, einhell eller scheppachen. Jeg er overbevist over at de er lavet på samme fabrik. Om den ligger i kina skal jeg ikke kunne sige.
bosch ser ok ud hvis det er sådan en du har forelsket dig i
men husk lige på at det billede de viser hvor der er en der
skære en planke over måske lige er vel meget hvis det er
sådan noget du kun vil lave
og bosch plejer jo at være rimelige gode
men hvis du køber vil jeg foreslå at du laver et ordentlig
cabinet/bord til den så får du 100 gange så meget glæde
af den

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Kunne godt være fristet til og købe denne Bosch. Men vil gerne høre om i kender andre save som minder om Bocsh'en ?
Fandt en RIDGID R4511 og den er med bord. Men har ikke lige kunne finde en forhandler her i danmark hvor man kan se prisen. Det ser ellers ud til og være en lækker sav.

Mvh

Michal

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis