Rengøring af snavsventil på fjernvarmeanlæg

Hej

Ved ikke om nogen herinde kan hjælpe, men nu prøver jeg.

Vi har et termix fjernvarmeanlæg installeret. Da vi syntes der skal skrues mere og mere op for det varme vand, har jeg i brugsanvisningen læst mig frem til at "snavs-ventilen" skal renses. Problemet er så at der ikke står hvordan man gør det!

Nogen herinde der ved det?

Mvh Henrik
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal kigge efter sådan en her:


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Den der sidder på skrå, med sekskant på toppen skal skrues af.

De kan sidde meget godt fast, så brug en fast nøgle, da svensknøgler (skiftenøgle) har det med at glide på dem


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Okay... nu er det vel ikke sådan at det fosser ud med varmt vand når jeg åbner den vel? :-)
Jo det skal du regne med at det gør, så luk lige for tilgangen først, og tap evt lidt vand i een af vandhanerne, så er der da i det mindste ikke tryk på også...

/ Claus

Annonce
hej. den snavssamler de mener sidder på fremløben på dit fjernvarme anlæg. bare luk hanerne på stikket, hold en spend eller bøtte under. løsn så enden på snavssamleren og tag sien der er indeni ud. rens den og så åben lige fremløbs hanen lidt for lige at skylle. saml det igen og det virker muligvis. er det en thermix 20 eller en thermix one? mvh.a
det er et thermix 20-anlæg tror jeg... hvorfor?
hej henrik. hvis det er en thermix 20 er der ved at være en ældre sag, så kan det godt være at den er ved at være kalket til i rørene. hvis det er tilfældet er der nogle vvs firmaer der har et anlæg til at afkalke den. en thermix 20 er bygget med dobbelt rør. en thermix one har en pladeveksler. man kan få et omb.sæt til thermix 20 hvor der er en ny pladeveksler i som passer på rørene. det kunne også være føleren pådin avtb ventil der er kalket til. håber det kan hjælpe. mvh. av
hmmm... anlægget er kun 3 år gammelt...

http://www.tre-for-entreprise.dk/default.aspx?m=2&i=658

det er sådan en svend her...
hej. jeg troede bare det var en brugsvandsveksler du havde. men det er jo kun godt. så er det bare at rense snavssamleren som beskrevet længere oppe. god arb. lyst. du kan jo se snavssamleren på det billede du linker til. mvh. av
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis