Forhandler vs Køber

Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en brugtvognsforhandler. Jeg kunne godt se at der var en smule rust i skærm kanter - men det kunne man godt forvente på en bil af den alder og det har jeg forberedt mig pengemæssigt på at lave på et værksted. Efter handlen var afsluttet, kørte jeg bilen direkte på værkstedet.
Værkstedet kunne umiddelbart oplyse mig om at
- Der skulle laves rust for 4000-5000 kr i bunden af bilen alene, skærm kanter kommer oven i.
- Højre forskærm sku nok skiftes, fra 1000,-
- De kunne ikke finde info om hvornår tandremmen er sidst skiftet. Det koster så også 2000-3000,-
- Bilen trækker meget til venstre når man bremser (det havde jeg også lagt mærke til da jeg kørte hjem)
Der valgt jeg at tage kontakt til tidligere ejer.
Tidligere ejer har oplyst mig om:
- Bilen har tidliger været med i en ulykke og ejeren måtte afskaffe sig af med den (det mente hans forsikring).
- Tandstangen skal skiftes før den kunne gå gennem syn (ny del koster ca fra 4000 + montering)
- Tandremmen skulle skiftes med det samme - det var decidered dumt at køre videre med den, mente han, da den kørte langt over hvad den er beregnet at holde til.
Efter jeg fandt ud af at bilen har været med i en ulykke kunne jeg sammen med værkstedet konstantere at kofangeren sidder ikke på / hænger ikke sammen med venstre forskærm; motorhjelmen buler lidt op ved venstre side; venstre forlygte lyser forkert og kan ummidelbart ikke justeres på plads; kølegitter foran sidder lidt løs og den del af den der skal under forlygter er der ikke plads til; som sagt bilen rækker til venstre under nedbremsning (men det kan være andre ting også)
Så nu står jeg med for reparationer for godt omkring 15.000 bare for at den kan gå gennem syn, men det er ikke sikkert at den kan det, hvis fronten er blevet skæv.

Hvad gør jeg så nu? Jeg har haft bilen i 19 dage nu.
Jeg har købt en lille Golf 3, 1.4 fra 1994 hos en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så synes jeg, du skal prøve FDM vejen først.
Deres jurister plejer at kunne "tale fornuft" med div. forhandlere.

Ellers må du nok tage det lange træk med forhandleren.
Formenligt kryber han til korset, når de første breve fra advokaten ankommer.
Han er selvfølgelig selv klar over, at han ikke står specielt godt i sådan en sag, men ved at afvise dig, ser han lige om den går.

Det skal du endelig ikke lade dig stoppe af.
Han har svindlet dig i en handel... det skal naturligvis stoppes.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrot bilen - og glem det hele. Forhandlere af den type kan trække sagen i langdrag i årevis og når de endelig bliver dømt får du ikke en krone aligevel fordi de lige er gået konkurs og har solgt forretningen til en fætter.
Alså jeg ville nok sige prøv at køre sagen og klag ( det koster hvis ikke nået ) riv plader af så du ikke skal betale for den i den tid det tag .
eller du kan prøve og bytte på bilgalleri.dk .
Det har jeg selv gjort og være glad ved det , du skal bare skrive hvad der er galt med din bil og skrive du gerne vil bytte til en nysynet en plus du godt vil smide lidt penge i det .
Det skal så lige siges de biler jeg har bytte er ikke gammel kasser men 2000 modeler og op men jeg ved der er mange der bytte gammel biler og en golf 3 er sku lidt en brian bil som en eller anden lærling nok gider sætte i stand
Jeg prøver lige den ide med bilgalleri. Det kan jeg lige give en chance.
En anden ting er, at jeg har givet under 10.000 kr for bilen. Dvs at forbrugerklagenævnet vil ikke behandle min sag (de siger min 10.000 og maks 100.000 kroner) og det ved forhandleren godt. Det hvad han ikke ved er at i de sidste 1-2 år er der kommet "småsags-process". Der er faktisk mange folk der er ikke klar over det eller ved noget til det. Det er meget nemmere at behandle sager og det går hurtigere. Så forhandleren tror nok at jeg tør ikke at gå i almindelig ret med sagen og derfor er ligeglad. Men mon ikke han tænker sig om, når han ser et brev fra min advokat?

Hilsen Alex
Ja - han bliver rigtig bange for det har han nok ikke prøvet før...

Jeg erkender at følelsen af at være blevet snydt så vandet driver kan være stærk - men den lægger sig deværre ofte i vejen for fornuften.

Her er et eksempel på hvad du kan være oppe imod http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2C2867712%2C5%2C4

Hvis din advokatven er snu så prøver han brevet - og så er det med at komme videre i livet.
Jeg tror jeg låner nogle penge i banken og køber en anden bi, for jeg skal bruge en jol... Piller pladerne af den her lorte golf og sagsøger ham forhandleren, for det er det rigtige at gøre.
skal du ud og købe vil jeg nok sige husk

Livet er for kort til opel fiat og ford.
Køb en japaner så er du kloger ind du aner



Og udover det så skal du også huske nu ved jeg ikke hvad prisramme du skal have bil for men i banken skal du nok have det som forbrugslån og de koster kassen i renter men hos en forhandler ligger bil lån på ca 4%
Der er yderligere 57 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også