naturvarme

Hej.

Jeg står og skal have nyt varme anlæg, er der nogen der har erfaring med jord til vand varme eller luft til vand varme, hvad er best i det lange løb?

Rudi

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det mest stabile og billigste i drift og vedligeholdelse er jordvarme , og bliver det lavet ordentligt er det ret stabilt
men det koster også en del at lave , typisk 100-120.000 , men så er det også køreklar
Hvad mener du? tror du ikke det er billiger end olie, gas, træ eller??

Rudi

nåå er jordvarme ikke billig i drift i forhold til hvad sluppermand?
tja for det første så er det jo et omvendt køleskab. jordvarmen kører på strøm og strøm er ikke det billigste.
idag koster en kwh ca 49 kr og dem jeg kender der har jordvarme har brugt ca 10000kwh på et år det er ca 49000kr om året for at varme ca 200m2 op inkl varmt vand. det synes jeg da ikke er billigt.
Annonce
Skrevet af sluppermand på 20 feb 2010 08:29
tja for det første så er det jo et omvendt køleskab. jordvarmen kører på strøm og strøm er ikke det billigste.
idag koster en kwh ca 49 kr og dem jeg kender der har jordvarme har brugt ca 10000kwh på et år det er ca 49000kr om året for at varme ca 200m2 op inkl varmt vand. det synes jeg da ikke er billigt.


Nu håber jeg at du bare glemt et komma, og ikke et nul.

Men hvis de betaler 4,90kr pr. Kwh, så bør de skifte el levrandør.
De kan prøve at kigge her.
El prisen er ca. 1,90 kr pr. Kwh.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Så er der fejl på deres jordvarmeanlæg, eller de har en elvarme patron siddende i deres varmtvands beholder som de glemmer at slå fra om sommeren.
Har de kun vand og frost vædske i jordslangerne giver det heller ikke max udbytte.
Der findes vædsker der koger ved 10+ grader, det vil være det eneste rigtige at have i jordslangerne.
der er det rigtige vædske i slangerne, og jo de har nok bare elpatronen kørende hele tiden da. da det er lejere der bor der.
Fwm behøber du hænge dig sådan i detaljerne
Hej!

Jeg kan se vi giver 1,19kr./kwh-inkl.moms, så hvis jeg forbruger 10000kwh på vorvarme anlæget så har jeg varme for 11900 kr. Med mit oliefyr anlæg bruger jeg ca 24000 kr. og det ser jo godt nok ud.
Men er der nogen der ude der har  jordvarme og kan sige mig om det nu også kan leve op til det som de lover, for det er en stor invistering og jeg gider ikke side og fryse.

Rudi

Skrevet af sluppermand på 20 feb 2010 09:45

Fwm behøber du hænge dig sådan i detaljerne


Nææ det gør jeg sådan set ikke, og sådan en bagatel, betyder jo ikke noget samlet set

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis