Echo kædesav

Står og skal til at have investeret i en kædesav til lidt lettere skovbrug. Har kigget lidt på hvad der var og faldt over en startpakke med følgende:

- Echo CS-3500 kædesav (34 cm2, 2,3 HK, 3,6 kg og 14" sværd)
- Sikkerhedsoverall
- Sikkerhedsstøvler
- Hjelm med visir og høreværn
- 5 liter miljøbenzin
- 1 liter kædeolie
- Filesæt

Har set startpakken til 3995,- flere steder på nettet, og saven alene til 1995,-

Kan se at Echo yder 5 års produkt garanti, og det er jo også værd at tage med i betragtning. Desuden så tiltaler det mig også at der er hele sikkerhedspakken med, for det er jo nok en meget god ide at have når man går i skoven.

Jeg skal bruge en enkelt all round sav der både kan fælde, afgrene og skære træet op i håndterbare stykker. Mit årlige behov for skovning vil nok ligge på ca 10 m2, så det er jo en begrænset mængde træer jeg skal fælde og skære op i "transportlængder". 

Jeg har lovning på noget lettere udtyndning i skov og læhegn samt nedskæring af stormskadede træer, så det vil være en blanding af løv og nåletræ - dog vil jeg så vidt som muligt gå efter løvtræet... 

Er der nogen der har erfaringer med Echo som mærke, og vil saven være kraftig nok til at kunne fælde lidt mindre træer? Med de få træer jeg skal fælde så betyder det ikke så meget for mig om det tager et par minutter mere eller mindre for at fælde et træ. Jeg vil bare have en maskine som er stabil og kan holde nogle år.

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig :-)

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har nogle Echo buskryddere på arbejde, de er en fin kvalitet.
Jeg ville ikke være bekymret for at købe en Echo, det er et fabrikat i den gode ende...
har aldrig hørt om Echo (ud over skomærket)
nyt mærke eller navneskift

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nej Echo er et gammelt Japansk mærke, også gammelt, på det danske marked, kvalitetsmæssig på fuld højde med Husqvarna Jonshred mv.

Af uransagelige grunde, har den danske impotør Ketner, absolut intet gjort, for at markedsføre produktet.

http://www.ketnerskovoghave.dk/prod...nav=crumbs
Snakkede med en skovmand igår. Han sagde at Echo var et ok mærke, men at de var dyre og besværlige at vedligeholde i forhold til et mærke som Stihl. De var ikke så simple og ligetil at gå til hvis man skulle foretage udskiftninger af sliddele ligesom at delene var langt dyrere. Han mente også at saven ville være for lille og svag til træfældning. Der mente han at jeg skulle op i en på 50 kubik... Han anbefalede mig en Stihl 260. Det er jo formentlig også en langt dyrere sav... Men igen så er det jo også bedre at købe en lidt dyrere sav hvis den så er bedre, billigere at reparere på og holder længere...

Men vil gerne høre lidt flere meninger fra folk med skovningserfaring :-)

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Har et par Echo motorsave og tre Echo buskryddere spredt i familien, synes det er fin fin kvalitet.
Motorsavene lægger gerne træer ned, ingen problemer overhovedet, har ofte brugt dem, selvfølgelig må stammens diameter ikke være over det dobbelte af sværdlængde, men det giver jo ligesom sig selv ;-)

Har dog selv en billig Partner P33, og den gør det såmænd ligeså fint, - så hvis det kun er mindre mænger spredt over året, så kan billigere save måske også gøre det.

Men sikkerhedsbukser, støvler og hjelm m/ visir og høreværn er bare en kanon god investering. Få nu nogle rigtige overalls-bukser og ikke sådan nogle "slå-om"-nogle. Det tror jeg du bliver gladest ved.

Miljøbenzin, - er jeg bare for nærig til at give vel ca 50,- pr liter for, så der blander jeg hellere selv. Og kædeolie er er vel mest fordelagtig at købe i 4 liters dunke.

Så summa-summarum så kan du måske skrue et bedre tilbud sammen ved at shoppe de forskellige dele, forskellige steder.
Og så er det altså vigtigt, til det du nævner, at den ikke er for stor, det er altså nemmere at afgrene og fælde mindre træer (op til ca 35-40 cm) med en lille og handy sav.
Annonce
Echo er et godt mærke, men den sav du skriver om er for lille efter min mening, den kan selvfølgelig nemt save mindre træer ned, men hvis du løber ind i større træer så bliver den for lille, ikke at den ikke kan, det vil bare være noget træls noget at stå med..

Helt enig du skal ha´ dig en på 50ccm, som f.eks Stihl ms260 sådan en har jeg selv det er en god sav til det meste, slidstærk og driftsikker.
Hvis du køber andre mærker, så hold dig til 50 ccm og læg mærke til hvad de vejer, Stihlen vejer 4,8kilo, find en på ca. samme vægt, billigere save er tit for tunge.
Jeg kan garantere at 500gram kan føles som 5 kilo sidst på dagen...

Mvh.ame
Jeg har behov der ligner dine lidt. jeg skal i ny og næ kunne vælte et træ eller save en stor problematisk gren over. til det har jeg en sav på 2,4KW og den er ok. men bestemt ikke kraftigere end absolut nødvendigt.jeg har en husqvarne 353.
Miljøbenzin koster ca 25kr/l og jeg syntes det er pengene værd. maskinen kører bedre på det og starter bedre igen efter den har været henlagt med benzin på.

det korte af det lange. ja det tilbud du har fået er fint men jeg vil påstå at du senere ærger dig over at den mangler muller.
jeg vil også mene at du skal op over 50ccm. og så nap den echo, stihl, jonsered eller husqvarna der er billigst.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis