Korrekt tilslutning af vaskemaskine til afløb - hvordan?

Hej

Jeg har set mange vaskemaskiner, hvor slangen blot er stukket ned i et stykke gråt afløbsrør og evt. tapet/bundet fast så den ikke falder ud af røret.

Jeg kan dog ikke forstå, at der ikke findes en eller anden gummimuffe eller lignende, der kan fastholde slangen fra vaskemaskinen til afløbsrøret og sikre, at det er lufttæt (af hensyn til lugt)

Hvad gør I?

Mvh. Anders
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det gør der da også....

Pris: 137,00 Kr.

http://images.google.dk/imgres?imgu...X%26um%3D1

Men ellers kan du da bare bruge noget klar silicone, så er det jo også tæt.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tak for tippet Jbr
jeg viste ikke der fandtes sådan en
men den er da kun nødvendig hvis man ikke har vandlås på sine afløb

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Stop Stop..

Den skal kunne få luft i en højde over vandniveau, ellers får du hævert virkning på dit afløb, og det kan virkelig give problemer..

Hvis du har lugt problemer, så er det fordi der mangler en vandlås, så er det jo den som skal sættes i røret i stedet for..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej

Tak for indlægene. Interessant det som Kamb skriver. Jeg vil sætte en vandlås lige over gulvniveau, derfra sætte et rør op til det der nu passer / er forskerevet for maskinen, og dernæst tilslutte slangen fra maskinen til dette rør uden at gøre det lufttæt.

Anders
hej vil bare lige tilføje at vis afløbet går ned i et gulvafløb med vandlås som det oftes gør, er det ikke nødvendig at sætte vandlås på oppe ved vaskemaskinen da der ikke kan komme luft fra kloak systemet og give lugt sener.

mvh nicolai
Annonce

Hej, kan man godt bruge den sorte muffe med spænde båndene på til at sætte på et 4 cm rør, for der kommer vand op når vaskemaskinen skyder det ud. ? 

Hvis du bare tilslutter den "lufttæt" så skubber du bare på problemet og det lugter ud af selveste vaskemaskin. 

Der skal være et vandlås. 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Råt stof! :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis