DVD-brænder program søges

Jeg har opgraderet til Win-xp, og nu laaaang tid efter opdager jeg at programmet, der brænder dvd'er er pist væk,-lige så disketten, hvor det lå på. Jeg skal såmænd bare bede om navn på et program, så køber/henter jeg det selv...Når jeg søger på Google kommer der tusinder af links, og det tager en krig at komme igennem til et enkelt sted, hvor man købe/hente et program. Jeg kom til Nero og fik downloadet og registreret mig og det eneste, der virker er al deres junk mail, selve programmet virker ikke....Jeg havner bare på deres hjemmeside, hver gang jeg prøver at starte det. Så alt andet end Nero. Det haster for jeg har lovet ungerne at de må se 'Up' på deres værelse i aften og den har jeg kun på USB-nøgle, der ikke vil køre på dvd-afspilleren på barneværelset.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg har opgraderet til Win-xp, og nu laaaang tid... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
prøv lige, genstart, når maskinen er helt opstartet sæt en tom dvd i dit dvd brænder drev, det der skal ske , maskinen skal kunne se dit dvd drev med en tom dvd i.
Og du er sikker på, du putter en ubrugt brændbar DVD skive i drevet ?

Ja dumt spørgsmål, men når den spytter den ud, som du beskriver, så tyder det på at din brændbare DVD skive er defekt.

Har du prøvet med en "frisk" fra pakken?

Og dit DVD drev er vel også en DVD-brænder og ikke bare en DVD-læser (se på forsiden af skuffen, der skal stå "DVD-RW" eller lignende og ikke bare DVD).
Hvis det er CDBurneXP burde du kunne vælge drevet i midten af vinduet


mvh
Nu får jeg vist brug for både mukkert og økse. Efter at have hentet mine læsebriller..Der står Sony DVD ROM! Gutten(computer shop i Vordingborg) som solgte mig drevet solgte mig også for en formue af tomme dvd'er af forskellige slags. Han havde fuldstændig ret, da han sagde at så havde jeg da til et stykke tid. Jeg skal vist ned i brugsen i morgen og købe en dvd BRÆNDER. Grin bare...Jeg kan alligevel ikke høre jer;-)).
MVh
Helle
PS...meget mystisk, jeg fandt lige 4 dvd'er som jeg selv har kopieret fra bibliotekets dvd'er...Betyder ROM ikke 'read only memory'??

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Nu skal man nok lige bruge lidt logisk tænkning, når man læser de mange forkortelser.

Hvis Sony kunne sælge tomme DVD'er, der kun kunne læses, så ville jeg gerne have den sælger ansat. Han måtte også kunne sælge nogle 'Write Only' DVD'er.

Når man bruger betegnelsen ROM må det nok ses som en modsætning til de såkaldte R/W, hvor betegnelsen skal forstås således, at de kan genskrives flere gange, hvorimod ROM kun kan skrives én gang.
har 3 stk dvd drev hvor betegenlsen er dvd rom disse kan kun læse dvd, har forresten et cd-r/w dvd rom dette kan kun læse dvd og kun brænde cder

mvh
peter
Efry, det er et drev vi taler om,- ikke skiverne;-).
Mvh
Helle
Ps vores lokale pc-pusher havde en brænder(200kr) så nu har jeg fået brændt dvd'en, bare i et forkert format;-). Men næste gang ved jeg dét.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg beklager, at jeg misforstod dit indlæg
Øvelse gør mester, si'r man

mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis