Periodisk fejl PC

Af og til ved opstart sætter apparatet i med en hyletone som vedbliver alt i mens der ingen ting sker. Derefter pause ca. 10 sek. og ny hyletone i hvad jeg tror er 30 sek. osv.
Så slukker jeg på afbryderen, venter 10 sek. og forsøger igen. Nogen gange er der liv, andre gange må proceduren gentages et par gange, men indtil nu er det lykkedes mig at genstarte
Af og til får jeg en fejlmeddelelse, at jeg bør gå i bios'en og sætte den til default og hver gang kommer der en af de her windows - fejlmeddelelser med "vil du rapportere..." men fejlen er ukendt af windows!
Er hyletonen et udtryk for at PC'en søger at fortælle noget om en defekt?

Af og til ved opstart sætter apparatet i med en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det med temperaturen er næppe relevant når det sker under opstarten.
Kommer lyden fra højtaleren?
En harddisk, der er ved at være defekt kan udsende en hyletone, når motoren forsøger på at få den op i omdrejninger.
Prøv om du kan identificere den enhed, der afgiver lyden. Det kunne også være en blæser, men det skulle ikk forhindre, at computeren starter.
Det er vel kun passende med feed back med alle de medlevende forslag jeg har fået :-) Desværre har tiden ikke rigtigt været til det... arbejde, rejse bl.a., bl.a.

Jeg har dog i mellemtiden tjekket fysiske forbindelser, flashet BIOS, downloadet chipset driver etc etc uden ændring!

MEN måske har jeg fået styr på det - i forbindelse med skift af grafik kort satte jeg 2 ekstra ram klodser ( har nu 4) i og glemte derefter alt om det.
Men det slog mig pludselig, at maskinen i sin ikke ville starte med de 2 nye ramklodser i slot 1 & 2, men gerne ville i slot 3 & 4!
Ergo ud med de nyeste RAM og ingen problemer siden....(bank under bordet)

Spænding på 'gamle' RAM er 1,8 V og nye kræver 2,1 V - er jeg derfor "samspilsramt" og hvilke konsekvenser må jeg imødese, hvis jeg øger spændingen i BIOS?

Tak igen for svar
Det kan være en dårlig forbindelse. udtag og isæt gfx og ram et par gange. cpu tages af og gen monteres med ny køle pasta. tit her fejlen ligger med enten for meget eller for lidt kølepasta.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis