Udskiftning af Kilerem på Renault Megane årg. 2000

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er ret og rimeligt i følgende sag:

I november måned fik jeg på autoriseret værksted udskiftet tandrem og kilerem på min Ren. Megane fra 2000.

Den 23. december på vejen hjem fra arbejde ca 800 meter før jeg er hjemme giver det en mærkelig lyd fra motoren og ladelampen begynder at lyse. Jeg kører hjem og åbner motorhjelmen. Kileremmen, som er helt ny, er sprunget af!

Det viser sig at strammerhjulet er knækket af i selve lejet. Jeg har ikke meget forstand på teknik og motorer selv, men har konsulteret en god ven, som ved noget om det. Han mener at årsagen til dette er, at strammerhjulet enten er blevet strammet for hårdt i forbindelse med uskiftningen eller at den simpelthen burde være skiftet sammen med kileremmen, hvliket han mener er normal procedure.

Jeg får bilen bugseret til værkstedet og forklarer dem situationen og beder dem udbedre deres egen fejl. Det svarer de ikke rigtig på, men det sker i dagene mellem jul og nytår. Den 23. januar modtager jeg så en faktura på dette. I den forbindelse tillader jeg mig at gøre opmærksom på, at jeg normalt har fået fakturaen i hånden, når jeg har afhentet bilen. Men ikke denne gang! Der skulle det tage over 3 uger.......

Nå men videre. Jeg returnerer fakturaen, da jeg ikke mener jeg skal betale for dette. Jeg henviser i den forbindelse til, at jeg har fået oplyst, at man normalt udskifter eller som minimum smører og kontrollerer strammerhjulet, når kileremmen udskiftes.

Og nu står vi så der, at værkstedet truer med bål og brand og inkasso osv osv. Det tager jeg nu temmelig roligt.

Men jeg vil meget gerne høre Jeres kommentarer til dette. Skal jeg tage kampen i retten med risiko for at tabe eller skal jeg bare betale og aldrig sætte mine ben på det værksted igen??

Jeg gør i samme forbindelse opmærksom på, at jeg var nøådsaget til at leje en bil, da vi skulle til Lolland i juledagene.

Er der nogen der har lignende oplevelser hører jeg gerne.

På forhånd tak for Jeres sædvanligvis gode hjælp.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg synes du skal tage den i retten og det er deres fejl som de burde udbedre... jeg er ret sikker på du godt kan vinde en sag mod dem i retten.. kileremmen + montering af kileremmen burde have en garanti...

at du ikke skal tage det værksted igen... det tror jeg du burde holde fast ved om du vinder eller taber ved retten så skal du ikk forbi dem igen hehe...

men jeg synes ikke du skal betale for du har allrede betalt en gang for at det skal laves hvorfor skal du betale igen for det samme arbejde? ?
Som udgangspunkt, så er det som ALB69 siger. Det kan have været galt med remstrammeren i længere tid. Jeg vil dog være enig i, at de burde give monteringen af ny remstrammer gratis.

Hvis det var mig, ville jeg have tjekket remstrammeren efter, når jeg alligevel er igang med en udskiftning af remme. Dette undre mig lidt, at din egen mekaniker ikke har gjort. Normaltvis ville jeg gøre kunden opmærksom på, at det er en god idé at skifte sammen - altså både remme og strammer. Så kan man sige, at det er op til kunden selv at sige ja eller nej tak til det, og kun vil have skiftet remme.

Med venlig hilsen,

René Hvelplund

Jeg ville bekymre mig mere om tandremmen.
Er den monteret med ny remstrammer?
Det er en _hel_ del dyrere, hvis den hopper af/ hopper over.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det er normalt en vudering...
Værkstedet får jo også på puklen, hvis de skifter for meget.
Har de skiftet vandpumpen, og alle strammeruller til tandremmen? der er ret almindeligt at gøre???

Som jeg ser det bør værkstedet montere strammerullen gratis, så du kun betaler for strammerullem...
Nej.
René
Skrevet af ALB69 på 17 feb 2010 23:46
Nej.
René
Nej til hvad ???

Spørgsmålet var om det er normalt at udskifte strammerhjul sammen med kilerem og mit svar er nej.
René
Tak Rene. Så må jeg jo nok bare betale og ærge mig.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis