Udskiftning af Kilerem på Renault Megane årg. 2000

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er ret og rimeligt i følgende sag:

I november måned fik jeg på autoriseret værksted udskiftet tandrem og kilerem på min Ren. Megane fra 2000.

Den 23. december på vejen hjem fra arbejde ca 800 meter før jeg er hjemme giver det en mærkelig lyd fra motoren og ladelampen begynder at lyse. Jeg kører hjem og åbner motorhjelmen. Kileremmen, som er helt ny, er sprunget af!

Det viser sig at strammerhjulet er knækket af i selve lejet. Jeg har ikke meget forstand på teknik og motorer selv, men har konsulteret en god ven, som ved noget om det. Han mener at årsagen til dette er, at strammerhjulet enten er blevet strammet for hårdt i forbindelse med uskiftningen eller at den simpelthen burde være skiftet sammen med kileremmen, hvliket han mener er normal procedure.

Jeg får bilen bugseret til værkstedet og forklarer dem situationen og beder dem udbedre deres egen fejl. Det svarer de ikke rigtig på, men det sker i dagene mellem jul og nytår. Den 23. januar modtager jeg så en faktura på dette. I den forbindelse tillader jeg mig at gøre opmærksom på, at jeg normalt har fået fakturaen i hånden, når jeg har afhentet bilen. Men ikke denne gang! Der skulle det tage over 3 uger.......

Nå men videre. Jeg returnerer fakturaen, da jeg ikke mener jeg skal betale for dette. Jeg henviser i den forbindelse til, at jeg har fået oplyst, at man normalt udskifter eller som minimum smører og kontrollerer strammerhjulet, når kileremmen udskiftes.

Og nu står vi så der, at værkstedet truer med bål og brand og inkasso osv osv. Det tager jeg nu temmelig roligt.

Men jeg vil meget gerne høre Jeres kommentarer til dette. Skal jeg tage kampen i retten med risiko for at tabe eller skal jeg bare betale og aldrig sætte mine ben på det værksted igen??

Jeg gør i samme forbindelse opmærksom på, at jeg var nøådsaget til at leje en bil, da vi skulle til Lolland i juledagene.

Er der nogen der har lignende oplevelser hører jeg gerne.

På forhånd tak for Jeres sædvanligvis gode hjælp.

Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvad der... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rene'

Ofte vælger værkstedet, at skifte det hele samtidig.
Når nu tand/generator/ac remme skal skiftes for hver 120000 km (sådan er det på min corolla), vil de jo kræve omtalte komponenter holder til 240000 km
Hvilket jo er en del, så autoriserede værksteder skifter somregel det hele.

mvh jens
Du kan ligesågodt betale, så du ikke får flere ærgelser og udgifter til advokater ol.

Hvis de heller ikke har skiftet, strammeruller til tandremmen, skulle du overveje at få dem skiftet, de har vel samme alder og km bag sig, som den defekte til generatorremmen?
En sprungen tandrem(kan ske hvis strammerullen sætter sig) kan koste en havareret motor...

mvh jens


Ofte vælger værkstedet, at skifte det hele samtidig.
Når nu tand/generator/ac remme skal skiftes for hver 120000 km (sådan er det på min corolla), vil de jo kræve omtalte komponenter holder til 240000 km

Der er tale om en Megane og den skal sikkert have et service eller 8 før den skal have skiftet tandrem igen,imens olien løber af har den dygtige mekanikker tid til at kikke til remme og andre spændene ting så nej den skal ikke have kørt 240K før næste kontrol.
Med hensyn til ting og sager der sidder i forbindelse med tandremmen (som er meget vanskeligere at komme til)tror jeg ikke der er grund til uro,her er alt sikkert skiftet men det burde fremgå af regningen.
René
Hvis vi vidste hvor mange KM biler har kørt var det noget nemmere at vurdere sagen men jeg vil mene at hvis der ikke har været nogen "mislyd "at høre når man drejede remstrammerhjulet ville vi i vores firma heller ikke have skiftet det  (det er jo heller ikke helt billigt til en renault) og du har jo nok fået et pristilbud på udskiftningen af tandrem med videre inden reperationen blev påbegyndt og også fået at vide om det var incl. remstrammerhjul og vandpumpe m.m. som VI altid udskifter sammen med tandremmen og derfor har du jo også haft mulighed for at bede om at få udskiftet remstrammerhjulet som normalt  IKKE  skiftes ved en tandrems udskiftning.
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn og alle Jer andre

Bilen har kørt 223.000 ved første udskiftning og ca. 1000 km mere ved næste. Desværre fik jeg ingen pris på udskiftningnen. Jeg skulle have køleren skiftet i forbindelse med forsikringsskade (Efter at have ramt et rådyr). Da værkstedet havde bilen ringede de til mig og sagde, at de syntes jeg skulle skifte kilerem og tandrem, når de nu var igang. Det ville det blive billigere af....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis