Lav cisterne (indbygning) til hjørnetoilet

Hej

Badeværelset står for tur! Og vi vil jo selvfølgelig gerne have væghængt toilet, -og det i et hjørne!

Men jeg kan kun finde en indbygningscisterne til hjørne i høj model fra Geberit! Er det helt umuligt at få dem i lav model? Eller kan man godt indbygge en "lige" cisterne i et hjørne?

Rikke


s3it

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej rikke

fik i det løst,- jeg står i cirka samme situation.

mvh jan
Jeg har lige bygget en alm. 112cm cisterne ind i et hjørne.. Det kan sagtens lade sig gøre..

Få fat i cisternen og sæt den midlertidig fast..

Derefter bruger i lægter til at lave en solid ramme, som kan holde cisternen, og beklædes med gips..

Jesper Pedersen

mit afløb sidder helt inde i hjørnet. Er det et problem?

mvh jan
Nej.. Mit kommer ud 20 cm over gulv inde i hjørnet.. Og det er lige meget om det kommer fra væggen eller gulvet, når blot det ikke sidder højere end ca 20 cm..

Tilpasningen laver du med det der følger med cisternen og nogen 110mm bøjninger..

Jesper Pedersen

Vi endte med at finde nogle beslag, der var egnet til indbygning i hjørne. Så det blev en lav Genberit-model med hjørnebeslag.
Beslagene kan googles og købes på nettet. Så det var der ingen ben i! Vores afløb sad heller ikke helt indei hjørne. Til gengæld sidder toilettet heller ikke helt lige i hjørnet, så det blev ikke en ligesidet trekant, -hvilket nu bare bryderdet geomestriske :-)

Rikke

s3it

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis