Hvad vægter i højt når i vælger håndværkere...?

Efter en længere snak i dag med en anden håndværker, kom jeg faktisk til at tænke på hvad mon i vægter højest når i skal vælge en håndværker.

Tilbudsportalerne maser jo frem den ene efter den anden, og den direkte kontakt med den lokale håndværker dør mere og mere ud, til fordel for tilbud fra total fremmede håndværkere fra internettet, som mange overhovedet ikke aner noget om, eller aner hvem er før de kommer op i deres hjem.

Hvad er vigtigt for jer i valget af håndværkere ???
  • prisen
  • rådgivningen i får af håndværkeren
  • referencer fra deres tidligere arbejde
  • kemien mellem håndværkere og jer
  • firmaets kompetencer / specialer
  • firmaet omtale
  • andet
Umiddelbart tror jeg faktisk mange vælgere håndværkere lidt blindt ved kun at kigge på prisen desværre, uden faktisk at tjekke op på hvad de får for pengene.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej koludabyg
lad mig nu se hvad den her kasse med tandhjul kan huske fra snakken
i Taxa´n
a) selvfølgeligkigger folk på prisen i den sidste ende de skal jo også overtale
Direktøren der hjemme+ tit og ofte bankenspecielt nok nu hvor vi har
noget de kloge hoveder kalder F........krise

b) de ser selvfølgelig på firmaets speciale de sender jo ikke bud efter en tømre
hvis det er en vvs´r der er brug for sorry kunne ikke lade den pasere

c)refferencer = mund til mund vægtes enormt højt i lokalsamfund men også
over større områder da vi idag har meget større omgangskreds end tidligere
fammilien over hele landet store arbejdspladser hvor folk kommer langvejs
fra for at arbejde bare se på Danfoss f.eks. de dræner det meste af sønderjylland
når de har nok arbejde
specielt dårlige erfaringer løber hurtige især nu hvor vi har det der underlige krisehalløj

d) fimaets omtale er nok dækket ind af ovenstående

e)kemien imellem udbyder og udføre spiller selvfølgelig en væsentlig rolle
for den har stor indflydelse på hvordan rådgivningen bliver givet og opfatted
selv om det ikke burde være sådan hvis det bliver skrevet ned men selv om
alt skal/burde været skrevet så der ikke er noget at misforstå så ligger der
en masse underforstået/ikke skrevet i den måde en samtale forløber
ligesom når de vedtager en ny lov på tinget så skal man også ind og se på det
cirkulære der beskriver intensionen med loven

e) mine egne erfaringer er både gode og dårlige men lad mig nu lige fremhæve
en enkelt særlig possitiv
et lokal firma som jeg havde hørt godt om fik lov til at sætte et stort vindue op
i soveværeslset da jeg syntes det var lidt (meget) for stort for mig alene og jeg
havde ikke specielt meget tid til det i den periode
de kom om morgen (konen var hjemme) rykkede det gamle ud alt blev gjort
som forventet min possitive overraskelse bestod i at de havde lagt gangpap
ud fra fordør og ind i soveværelset og da jeg kommer hjem var den ene igang
med at støvsuge soveværelset for alt det støv de havde lavet (alle andre steder jeg
har boet skulle folk selv rydde op efter håndværkerne
selvom de var klar over at jeg var igang med en større renovering af hytten
og støvede en hel del (vi har pudsede vægge og lofter) tro mig det støver
det firma er langt fra det billigste men de får alle mine rep. i tømmer jeg ikke
selv kan/vil og jeg anbefaler det til alle nye i området selv om de har et rigtig
stærkt og godt ry i forvejen

så kom vist omkring det meste

Dennis

Ps. det var ikke konen der havde forlangt støvsugning

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvad er vigtigt for jer i valget af håndværkere ???

prisen rådgivningen i får af håndværkeren

ktm: Prisen er jo altid interessant, idet man jo gerne vil være i stand til at betale når arbejdet er overstået

referencer fra deres tidligere arbejde

ktm: Helt klart, hvis det da handler om større arbejder.

kemien mellem håndværkere og jer

ktm: Det er i hvert fald for mig en nødvendighed, at man skal kunne tåle hinanden, Hvis jeg ikke er på bølgelænge med ham, der skal lave noget for mig, så går det bare slet ikke. I den forbindelse fatter jeg ikke, at ikke flere håndværkere gør lidt ud af at lære lidt om kundebetjening og menneskekundskab. Der er utrolig mange bøvede typer, der skaber alt for mange kvaler for sig,selv, ved at optræde kvajet.

firmaets kompetencer / specialer firmaet omtale andet

ktm: det kommer ind under referencer fra tidligere arbejder. Endvidere ville jeg søge på Internettet alt det jeg kan, for at finde omtaler. Ligeledes ville jeg også, ved store arbejder, kræve bankoplysninger og al mulig anden omtale, RKI mmm.

Den hjemmeside du har, ville være meget vigtig for mig i positiv retning, som udgangspunkt for en nærmere vurdering.

Jeg har selv prøvet de der online tilbud. det var vist nok nogle materialer, men det var da noget værdiløst bræk. Det dur ikke for mig.

En rigtig klog overvejelse du gør dig der. Det er noget mange flere håndværkere sikkert burde fundere over.
Jeg talte for meget nylig med en af de lokale VVSere her i pastoratet, som uagtet krisen, som sædvanligt havde rigeligt at rode i. Men han er også en rar og flink mand, lidt et rodehovede som de fleste VVSere, men 100% pålidelig, som oven i købet ser ud til at få et fornuftigt udkomme af sin forretning.

Med venlig hilsen
ktm

Når jeg skal bruge en håndværker, vælger jeg det ud fra

·        Kemi

·        Dygtighed

·        Referencer

·        Pris ( går ikke nødvendigt vis efter det biligste tilbud )

og gerne et lokalt firma jeg kender.
Men det er lidt som undertag ikke?
Det sidste jeg har købt var en trappe. en lidt dyr en.
Jeg lavede en lille lic. med 4 kendte trappe firmaer. De gav pris på samme grundlag.
Jeg antog det billigste tilbud, men kun fordi det firma også havde gode referancer
og kemien var god.
De kan anbefales de lavede et flot stykke arbejde (OK trapper) fra Brande.

PC.

Hvis jeg selv skal ud og finde en.
så kigger jeg på hvem jeg kender som jeg ved leverer et ordentligt stykke arbejde.
Kemi er derfor enormt vigtigt.
Kender jeg ikke en bruger jeg mund til mund metoden.

Jeg har for mit eget vedkommende (som håndværker) oplevet at efter service og overholdelse af aftaler er det vigtigste. kemi må kunden vurdere. men mit indtryk er at det er enormt vigtigt. Jeg bakker selv ud hvis jeg fornemmer kunden har urealistiske ønsker/krav. Typisk fravælger jeg kunder som dem der optræder på paradis hotel. dels ville jeg få knopper og dels vil sådanne folk ikke have fat nok i virkeligheden til at vide hvad der er realistisk.

Kemien er så vigtig at jeg kunne se forskel fra den ene måned til den anden da jeg valgte at krudte lidt penge af på en coach der lærte mig om mennesker, tillid og salg. Det gav lige 10K mere på bundlinjen om måneden (før skat) bare som en start.

Jeg har også lært at en flot og fancy hjemmeside ikke nødvendigvist er sagen da kunden skal vide at det man satser på er virkeligt og ikke virtuelt. Jeg ved ikke hvad standarten egentligt er i mit fag. Men alle mine kundeforhold holder jeg 100% fortrolige. De diskuteres ikke med nogen på en måde så det blot kan anes hvem kunden er. for man kan altid få brug for at diskutere en teknisk løsning. Hvad kunden siger og gør interesserer jeg mig ikke for sålænge det er rimeligt sandfærdigt.

Jacob
Jeg prioriterer:
Aftaler der holder
Referancer
Fantasifulde og inovative løsninger
Løsninger hvor jeg selv kan deltage på et eller andet niveau.
Pris

Jeg fravælger håndværkere hvor:
De prøver at udnytte min uvidenhed til at jobbe opgaven op.
Prøver at skræmme mig til at for at booste opgaven.
Dårlig kemi
Oversælgere
Uigennemskuelige aftaler
Produkter som kun kan serviceres af en enkel leverandør.

Hilsen
Allan
og selvfølgelig pris.
Annonce
PS. en sikker måde at komme i miskredit på hos mig, vil være at møde op i en bil i millionklassen, jeg er godt klar overr hvem der har og kommer til at betale for den :-)

Allan
Kunne aldrig komme i tanke om at vælge blindt...

Vægter, i prioriteret rækkefølge:
Kemi
Overholdelse af aftaler, herunder aftalt pris eller prisniveau
Kvalitet af arbejde - helst med referencer fra nogen jeg kender

/ Claus

I uprioriteret rækkefølge:

Lokale... At de risikerer at møde mig i Brugsen bagefter giver mig en form for tryghed ift at lave et ordentligt stykke arbejde. Dette kan være en falsk tryghed hvis vi har at gøre med en skruppelløs klamphugger. Derfor er lokale anbefalinger også væsentlige.

Kemi.

Evnen til at holde aftaler... Eller i det mindste at de kan ringe og ændre/aflyse aftaler. Der er få ting der generer mig så meget som at gå 1 time efter de skulle være kommet og ikke have hørt en lyd.

Da jeg endnu ikke har haft håndværkere til svimlende dyre projekter er prisen ikke så væsentlig.

Ifm med de ejerskiftesager vi har haft har vi trygt valgt de selskaber forsikringsselskabet arbejder sammen med, da vi alligevel kun har skulle betale selvrisikoen på 5000,-... Da vi synes vores forsikring har været meget rimelig i disse sager, har vi på denne facon elimineret den teoretiske mulighed/mistanke for at andre ting blev smidt på regningen, som man i et svagt øjeblik kunne komme til at aftale med en man selv havde valgt. Jeg er nemlig af den holdning at hvis man bliver behandlet rimeligt skal man også selv være rimelig.
En håndværker der ikke er i stand til at kommunikere med kunden har helt sikkert et stort problem - derfor er kemien mellem kunde og håndværker nok den vigtigste faktor.
Hvem ville ringe efter en man følte man ikke kunne tale med før et arbejde skulle udføres!?

Håndværkeren bør også guide kunden til den rigtige løsning - altså være medspiller og sikre at arbejdet lever op til de krav og forventninger som kunden og myndighederne kræver.

Vigtigst af alt er skriftlighed og overholdelse af både 1 mødetid og i resten af forløbet.

Og så skal man lære at sige fra overfor opgaver man ved man ikke kan magte så kunne mange ting være undgået.

Lokale håndværkere - tidligere tog vi dem, men ikke mere (desværre). Det med at se dem i Brugsen gælder jo begge veje...

Diverse grantiordninger giver jeg ikke 1 krone for og slet ikke dem der "kryber i skjul bagved".

Nej, lad mig få en håndværker som jeg kan tale med der ved hvad han laver og som også sætter en ære i sit arbejde, og fri os for alle de andre..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis