Glasvæv

Hejsa

Min kæreste og jeg står og skal overtage en lejlighed, hvor dem der har boet der før, for at sige det mildt har være nogle fjolser. De har sat glasvæv op og malet det, og det er der jo som sådan ikke noget galt med - hvis det bare var gjort ordenligt.

Mange steder er der store overlapninger, og andre steder mangler der faktisk glasvæv(Tror de var løbet tør) - i stedet har de sat små lapper af 40x40 cm, sådan lidt tilfældigt... Og nej vi er ikke færdige endnu, fordi andre steder har de faktisk sat glasvæv ovenpå rawplugs, sådan så at det buler ret så meget ud.

Så nu kommer det store spørgsmål, hvad ville være den bedste/nemmeste løsning være her, for at få nogle pæne vægge. Vi er lidt bekymrede for at skulle fuldspartle alle vægge - og i det tilfælde, om vi så var nødsaget til at prøve at få det gamle ned først.

Jeg har derudover læst/hørt om et produkt der kaldes problemløseren, og om dette var et produkt, men evt. kunne prøve i denne sammenhæng. Men kan dette overhovedet sætte direkte oven på malet glasvæv - jeg er dog klar over, at store buler og løs glasvæv dog først skulle fjernes.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke I får noget ud af, at forsøge at redde det klamp som du beskriver.

Af med det gamle glasvæv, ud med div. plugs, spartle væggene, så de er jævne og på med ny tapet eller glasvæv. Derefter male med en god vaskbar kvalitetsmaling.

Ja, det er et stort arbejde, men du vil klappe dig selv på skulderen efterfølgende, når I sidder i jeres pæne lejlighed og studerer resultatet.

God fornøjelse med projektet.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er et værre arbejde at hive glasvæv at væggene, uden at det medfører større reperationer.

Jeg ville helt klart fuldspartle det i stedet for, dette ville kunne gøres væsentligt hurtigere tror jeg, også ville væggene stå klar til ny tapet, væv eller hvad i ønsker på væggen.

Problem knuseren tager vist kun små ujævnheder, og vil stadig vise de værste ujævnheder.
Det kan godt sættes direkte op på væggen, hvis denne første vasken ned, og væggene lige grundes med forankringsgrunder, men jeg ville lige trække det over med spartel først.

Evt. få en maler til det, hvis ikke i mener i selv orker denne del.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Spørgsmålet er jo så, om dem der lavede "kvalitetsarbejdet" med glasvævet på væggene, også brugte den rigtige kvalitetslim, da de satte det op??

Hvis det ikke er tilfældet, hvordan går det så med fuldspartlen, når glasvævet indenunder løsner sig?

Jeg ville stadig vælge at rive det gamle ned og få et godt fundament for den videre opbygning.
Men måske er jeg bare for forsigtig?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

He he, det kan du have ret i.

Er det ikke limet ordenligt op, er det sikkert til at rive ned igen.

Men hvis eller væggen var grunden først, og den rigtigt lim er brugt til det, så er det så godt som umuligt at få af igen, uden at der kommer mere arbejde ud af det...
Ja helt klart en fuldspartling er at foretrække hvis ellers underlaget sidder fast.

Tømreren ( efter råd fra konen som er maler )

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har forhørt mig lidt omkring ang. Problemløseren. Der er delte meninger om produktet. Nogle mener der er for meget arbejde ved det og at det skjuler for lidt. Andre syntes det er nemt da de ikke skal spartle.
Personligt kan jeg kun give de andre ret. Rense løst væv ned, lukke plugs-huller med polyfilla, spartle med sandspartel let medium, slib og du vil få et tilfredsstillende resultat.
Lidt omhyggelighed med spartelarbejdet og i kan sagtens gøre det selv.
Har iøvrigt lige et tip omkring spartling af huller i vægge.
Nå man nu renoverer sine vægge, f.eks. savsmuldspapir-vægge, for at male dem op igen.
Så spartler man hullerne ud og mange mennesker sliber så efter, når det er tørt.

I årevis har jeg, når jeg har lavet den slags plet- spartelarbejde, efterfølgende brugt en hårdt opvredet svamp til at jævne spartlen ud med. Hvis man lige lader spartlen tørre en lille smule op, kan det gøres så fint, at man under ingen omstændigheder behøver at slibe.
Reparationerne bliver helt usynlige... meget nemt.

Husk at vaske svampen jævnligt, under arbejdet... f.eks. i en spand m. varmt vand.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg takker mange gange for alle besvarelserne, og som de flest nok har ret i, så vil jeg slå mig selv i hovedet bagefter, hvis jeg ikke bare gør det ordenligt fra starten af.

En gang skal jo også være den første
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også