Xantia '95 grim lyd...

Hej. Vores Xantia 1,8'er fra '95 er begyndt at sige underligt. Det er lidt svært at høre, hvor det kommer fra, når man kører, men mit bud er fra ét af forhjulene.

Det er faktisk en blanding af to lyde - en lidt slæbende lyd og så én lidt som om, der sidder noget og kører mod dækmønstret. Frekvensen stiger og falder med hastigheden, ikke motorens omdrejninger.

Det virker som om, det aftager lidt, når bilen svinger ved et hjørne f.eks. Men det kan jo også være indbildning. Håndbremsen hænger ikke, og der sidder ikke isklumper eller lignende i hjulkasserne. Kan det være et hjulleje, der er gået, eller har I andre bud?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder i den grad som et defekt hjulleje.

Mvh. K.Davidsen

Ja det kan det meget nemt være,det er det yderste hjul i en kurve der belastes så ved at lave nogle forsigtige rat udslag når du kører på stationsvejen kan i måske høre i hvilken side den er gal.(Højre og venstre leje har sådan Ca.kørt lige langt så når jeg en sjælden gang har leje problemer skifter jeg i begge sider)Og når du nu er der nede så få undersøgt manchetterne de er billige og hvis de ryger kan det komme til at koste kassen.
René
Madammen er på værksted i dag. Det var ikke et defekt forhjuls... det var to

Har ikke set regningen endnu, men den lander i omegnen af 5K

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja 2 lejer a 300Kr. og et par timer,det løber op.
Jeg håber sandelig at i har fået noget mere for pengene.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis