Fræsejern fra Nørrebros Værktøjsmagasin



Kan man bruge disse Sletfræserjern på Foto1 (side41) til træ?
Link til foto

Hvilken af overfræsejern er bedst, den sorte eller orange (side 44 og 47)
Hvilken størrelser bruger i mest?

Og hvilken størrelse bruger i mest af v-notfræsejern?

Kan man få en omformer så jeg kan bruge Ø 6mm i min fræser?
Den bruger Ø 8mm standard.

Mvh

Michal

Kan man bruge disse Sletfræserjern på Foto1... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gode nok ? Jammen det kan man jo ikke svare på! Kommer jo helt an på opgaven, og hvad resultat man forventer at nå...
Det er lidt som at spørge om en bil fra Tyskland er god nok?....
Køb et af deres sæt, prøv det i din maskine i det træ eller hvad du køre i, og se så om du får det resultat du ønsker og om de holder så længe som du syntes de skal.... hvis de opfylder dine krav og til en pris du mener er god, så er de "gode nok"

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Jeg har sådan et sæt, fra Harald Nyborg, og nej det oser ikke af kvalitet, men til den pris, som jo kun er en brøkdel, af rigtig kvalitets værktøj, synes jeg det er et ok sæt.
Man får jo et utal af profiler, som man jo nok ikke ville have, hvis man skulle købe kvalitet.
Men jeg er da overbevist om, at kvalitetsfræsere, laver et pænere stykke arbejde
jammen det gør de såmæn ikk. Er en fræser skarp så laver den et pænt arbejde, men det er der hele humlen ligger...
Dårligt stål kan godt få en skarp æg (ved ikke hvordan man lige staver det?!) i kort tid, derfor skrev jeg at de var ok til lige at snitten en enkelt ramme til moster Odas 60års dag. MEN da det ikke kan hærdes ordentligt kan det heller ikke holde sig skarpt ret længe. Og køre man det varmt, så er det HELT ovre det med det samme. Det har noget at gøre med om der er kulstof i det stål det er lavet af. Andre værktøjer har carbid eller diamant skær, og andre igen er lavet af masiv carbid, fælles for de dyre skær er at de er utroligt hårde (carbid kommer lige efter diamant som jo er det hårdeste vi har) og derfor koster de maskiner der skal slibe værktøjerne kassen... de billige kan du bare gi en tur på en slibesten. De billige er faktisk så billige efterhånden at man bare smider dem væk når man har brugt dem. Hvor imod de "dyre" kan slibes op til 6 gange og det koster ca det samme pr. slibning som ét af dem man smider væk. Så skal man kun bruge et jern ganske lidt kan det ikke betale sig at købe et dyrt jern. Skal man bruge et jern meget, så er der for mig kun én udvej ... kvalitet betaler sig..... i længden....
Dét er ihvert fald det jeg er kommet frem til og arbejder efter.


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Sætter fra HN er med hårdmetalskær, så bearbejdning i spåndplade ol. er ikke noget problem...
Men hårdmetal kan ikke blive helt så skarpt, som hss værktøj, tilgengæld har det længere standtid.
Til hård træ, især teak er det et must, men også til spånplader ol...
Ulempen dev hårdmetal, er det kræver en diamand sten for  at kunne slibe det op.
(jeg har dog en diamand slibeskive ø 150 mm på min bænksliber, så helt usædvanligt er det jo ikke)
Skrevet af mickydk på 17 feb 2010 21:27
Har fået de her priser fra Nørrebros Værktøjsmagasin

V-notfræser 90° Vare nr. 915.060.11 kr.268,00

V-notfræser 90° Vare nr. 915.127.11 kr.268,00

Stiftfræser Vare nr. 958.001.11 kr. kr. 348,00

T-sporsfræser Vare nr. 950.001.11 kr.348,00

Overfræsebor Vare nr. 911.030.11 kr.248,00

Overfræsebor Vare nr. 911.060.11 kr.248,00

Overfræsebor Vare nr. 912.060.11 kr.268,00

Har lige hørt fra Nørrebros Værktøjsmagasin

Priserne er netto incl moms.
 
Med venlig hilsen
 
Johni Fruergaard
 
Nørrebros Værktøjsmagasin
Nørrebrogade 200
2200 Kbh N
Tlf: 35 83 11 41 / 35 83 64 04
Fax: 35 83 64 69


Mvh

Michal

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis