Lastbil kørekort.

Det er lidt flovt, jeg har kørekort til lastbil (taget for 20 år siden), men jeg ved intet om dette.

Er busser i dk ikke begrænset til 80 km. som lastbiler.

Jeg forstå ikke hvordan en bus kan køre galt med 100 km. i tyskland, hvis denne begrænsning er til stede elektronisk.

Men jeg kører af og til bagved danske lastbiler der kører ca. 100 km. t. Det burde jo heller ikke kunne lade sig gøre siger min kammarat der er elektromekaniker på lastbiler.

Nogen ved sikkert noget i dette kæmpe forum.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Busser har i Tyskland en mulighed for at få en Tempo-100 godkendelse, selv om de medfører påhængsvogn.
Danskere kan også få deres bil og campingvogn synet og godkendt til Tempo-100 til brug i Tyskland, hvis bilen har ABS bremser og kører med dæk, der ikke er ældre end 5-6 år på hele vogntoget.
Men når det så er sagt, har jeg for længst besluttet mig for, at jeg aldrig skal med disse dobbeltdækkerbusser der dingler og slingrer ud ad Autbahn. Jeg synes det ser meget halsbrækkende ud, når disse fremføres med ca. 100 km/t selv i heftig stormvejr og på snaskede veje. Det ligger noget ud over min fatteevne, at de, både chauførere og passagerere, tør!

Med venlig hilsen
ktm

 

du har fuldstændig ret Ktm
men det kunne da lyde som om at Peter R
skulle på et genopfrisknings kursus
for der er godt nok kommet mange
nye ting til på 20 år

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Altså jeg har ikke siddet i en lastbil siden jeg fik kortet i militæret, så nej, jeg holder mig til det lille læskur og de 2 hjul.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er rigtigt, hvad ktm skriver... med Tempo 100 tilladelsen.

Men uanset hvad, skal hastigheden jo afpasses efter forholdene.

Kan da lige oplyse, at man i Frankrig, på visse veje, må køre 130 Km/t med campingvogn.

For danskere lyder det vildt, og jeg ville da også have forsvoret, at jeg selv skulle gøre dette.

Men, en dag havde jeg fået anskaffet både den rigtige bil og den rigtige campingvogn til at udnytte denne max-grænse.

Bilen var en KIA Carnival 2.9 L Turbo diesel, med en Fendt 545, 250 cm bred og 1800 Kg tung boogie-vogn m. anti-slingrekobling, bagefter.

Det var fint vejr, tørt og ingen vind.....
Med sådan en konstellation er der ingen ko på isen.... det var faktisk ret afslappende at køre på en perfekt fransk motorvej, uden huller eller andet snask.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvordan man så rent praktisk stiller fartbegrænseren om fra de her i landet gældende 80 km/t + 10% til den specielle Tempo-100 skal jeg ikke kloge i.
Men med nogen undren har jeg dog set at turistbusser fremføres med noget der minder stærkt om 120 km/t og alm. lastvogne ofte med 92-93 km/t målt efter GPS.
Det kan så undre mig en del, at man må køre så stærkt når lasten består af mennesker, men ikke hvis den består af svin!


Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Det kan så undre mig en del, at man må køre så stærkt når lasten består af mennesker, men ikke hvis den består af svin!


Jeg tror såmænd heller ikke man må transportere svin pakket så tæt sammen som mennesker i de der busser, det er en tvivlsom 'fornøjelse' at rejse i dem 

/Hideout

 

nej det har du helt korrekt opfatted der er nemlig ingen mindstekrav til hvor meget plads
et menneske skal have i et bur
og unskyld Peter R ingen kan jo gøre for at de har været i kløerne på statsapperatet
men skulle du få chancen til et lille glatførekursus så prøv det er skideskægt

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg har været på galtføre, hamrende sgægt at kurre rundt med en HT bus, hjertet hopper lige over en ekstra gang.

Men ellers har jeg haft rigtig meget træning i år i læskuret.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
nu fik vi lige talt ogpåskrevet at den bemeldte bus der er snak om havde en trailer efter så er grænsen 80km/t
og der er oplyst at den kørte 99km/t
firmaet den kører for giver en dårlig undskyldning om at man ikke var helt klar over de tyske regler
men den går ikke da de bliver oplyst når du får en 100km/t tilladelse og det har forøvrigt været gældnende
i flere år

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nu talen faldt på "gamle" lastbilkørekort, har også et fra militæret for 20 år siden, var der ikke på et tidspunkt tale om at de skulle fornyes hvert 5 år?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis