Hjemmeside for it-analfabeter

Jeg har været igang med at søge på hjemmesider her på Forum, men alt hvad jeg læser om af forslag, forudsætter at man i det mindste skal studere bøger osv i et vist omfang.
Det går ikke for mig, idet jeg dratter i søvn efter at have læst en halv side, af den slags materiale.

Mit problem er at jeg skal bruge en lille hjemmeside til en støtteforening med meget begrænset antal medlemmer, og derfor heller ikke ret mange penge.
Yderligere kompliceres sagen af at jeg er total it-analfabet og aner ikke, hvad der menes med f.eks. HTML koder, som man ofte støder på.

Jeg har så fået oplyst at det der hedder noget i retning af 123-hjemmeside skulle være for en type som mig, men jeg kender ikke nogen som kan bekræfte det.
Det jeg skal frem til, hvis overhovedet, er noget der kan betjenes ca. på samme måde som man sopm bruger her på sitet gør. Det er hvad mine begrænsede evner måske kan række til.
Er der nogen som har et forslag til noget, som selv jeg skulle kunne tumle? og hvor man ikke hele tiden, bliver ladt i stikken.

Siden skal bruges til at komunikere med omverdenen, evt. også i blogform.
Der skal kunne omtales arrangementer og sættes billeder ind i sådanne omtaler.
Evt. et forum senere.
Den skal gerne kunne indeholde en netbutik med autoriseret betalingsmodul med PBS
Endelig er det ønskeligt med en gallerifunktion, men det kunne jo klares med en henvisning til f.eks. Picasa.

Hvis nogen vil byde ind, så husk på, at I må ikke forudsætte en vis grundviden. Det eksisterer slet ikke. Det skal virkelig være noget for idioter beregnet.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har været igang med at søge på hjemmesider her... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv brugt 123hjemmeside.dk i ca 4 år....
Let at sætte op, koster vidst ca 500 om året, og der er en masse muligheder
Den har virket fint for mig der heller ikke har forstand på den slags...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hejsa

Kan kun anbefale webbyen.dk, alt er som at skrive i word, og der findes intet nemmere at arbejde med, check www.webbyen.dk

Mvh.

Torben

jagtoasen søger hjælp

Jeg takker for de mange forslag.
Jeg købte en web.com adgang, men erkender nu efter en hel del eksperimenteren, at jeg simpelt hen ikke fatter noget af alle de termer, der forudsættes kendt.

Med venlig hilsen
ktm

Har lige droppet one.com, og er gået tilbage til webbyen.dk, det er 100 gange nemmere hvis du slet intet ved om hjemmesider, det kan ikke gå galt derinde.

mvh

Torben

jagtoasen søger hjælp

Ja men så gjorde jeg som du foreslog, Torben. Det er rigtigt, det er til at begribe noget af. Jeg oprettede lynhurtigt en hjemmeside ganske gratis, som jeg har leget med her til aften. Tak for tippet.
Den gratis side, er klart kun til eksperimenteren, men det er jo meget værdifuldt at kunne prøve sig frem. Det er allerede lykkedes mig at overskride de tilladte 15 billeder!
I morgen vil jeg så eksperimenter videre, hvorefter jeg kan tage stilling til en evt. opgradering!!

Hvilken type abb. har du tegnet?

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Jeg er glad for at du kunne bruge hjælpen, hvis du skal opgraderer, så check min side derinde, du får ikke den slags plads fot 398 kr pr. år nogen andre steder.

www.jagtoasen.dk

Mvh

Torben

jagtoasen søger hjælp

Jeg har været inde og set på din side, og kan regne ud, at det er ikke det gratis abb.!
Nu skal jeg så prøve at regne på, hvad jeg egentlig har brug for, men det handler om en hel del billeder, så det koster nok lidt.

Er de rammer osv noget du selv har konstrueret eller har du haft deres hjælpesystem på?

Med venlig hilsen
ktm

Hej

Dem har jeg selv lavet, men du kan sende mig en mail inde fra min hjemmeside se undet kontakt siden, den ligger inde under Diversesider på min forside, så skal jeg sende dig htlm stykket, og lære dig at ligge dem ind og hvordan du skifter farver osv hvis det er noget du kan bruge.

Du kan have 5000 billeder på din side for 398,00kr om året derinde, og 500 sider på din hjemmeside

Mvh

Torben

jagtoasen søger hjælp

Du kan også bare sende mig en mail på

[email protected]

så skal jeg sende dig html stykkerne og hvordan du ligger dem ind

mvh

Torben

jagtoasen søger hjælp

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele