Gulvvarme i etageadskillelse i 70 hus

Hej med jer

Jeg skal i gang med at lave køkken, og i den forbindelse skal der laves gulvvarme i køkkenet. Det nuværende gulv er et trægulv på strøer, der giver mig ca 10 cm til rionet, slanger osv. Altså ikke det store problem.

I samme varme vil jer gerne have brudt gulvet op i entreen hvor der er gulvvarme (der ikke fungerer ret godt). Så vidt jeg kan se er adskillelsen opbygget af nogle elementer, ca 7-8 cm tykke. Ovenpå elementerne er der støbt et ca 15 cm lag med gulvvarmen. Det siger sig selv at det lag skal væk. Og her er vi så fremme ved min bekymring. Hvad skal jeg tænke på i den forbindelse ??? Nogen der har erfaringer med den slags ??? Jeg er godt klar over at jeg ikke skal leje den store opbrydningshammer til opgaven.

Håber i kloge folk kan hjælpe her.

Hilsen

Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før du går igang med at etabler gulvvarme på 1. sal skal du lige overveje et par ting.
Hvis du vil lave det i beton skal du være MEGET opmærksom på at etageadskillelsen kan bære den vægt du ligger på/i. Det kan en bygnings ing. regne på.
Varme forbrug dvs. isoleringtykkelsel.
El gulvvarme eller vandbåret gulvvarme.

Der findes en del forskellige løsninger på gulvvarmeløsninger på 1 sal både i beton og "lette" løsninger, ved ikke hvilken du tænker på.

Gulvvarme er ikke noget jeg syntes at du selv skal gå igang med.
en forkert udførelse kan have store konserkvenser for dig og huset.
Ikke sikkert at det er noget forsikringen vil bære hvis der sker svigt.

Kalearto

PC.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis