eternittag eller Ravnsberger light

Hej allesammen.

Har bestilt nyt tag til vores gamle hus (1877) og har bestilt eternittag
som er det der ligger der nu. (kan nå at laves om)
Men efter at have læst herinde kommer jeg i tvivl, for regner med at skal
bo her 30- 40 år mere og har ikke tænkt mig at skifte tag igen.
Det lyder til at i ikke mener eternit kan holde og kan godt se at de ikke giver så 
lang garenti.
Prisen spiller jo en rolle og mener at eternit er det billigste og mener
ikke vores tag kan bære et tungt tag.
Vi har også kikket på ståltag men det var noget dyrere og tagpap synes vi
ikke vil passe til huset.
Er der nogen herinde der evt kan sige lidt om prisforskellen på eternit
og Ravensberger ligt tegl og evt en 3 mulighed jeg ikke kender.

Hilsen Jan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I dit sted ville jeg slet ikke spekulere i eternit, uagtet prisen. Og slet ikke hvis du vil bo i huset i mere end 10 længere.
Med de priser tegl er kommet ned i nu om dage, skal du da vælge tegl.
Det var værre da jeg , som er meget fattig, stod i samme situation for 15 år siden, hvor tegl kostede afsindigt meget mere.
Jeg valgte så betontagsten og min nabo valgte eternit. Mine betontagsten er stadig meget flotte og min nabo skal snart til at skifte igen, men nu vælger han tegl. Han har allerede skiftet udvalgte plader med endnu grimmere tag til følge.
Altså, du behøver ikke spekulere så meget mere i eternit!!
Du må slet ikke sammenligne med 40-50 år gamle eternitplader, som også var utrolig grimme, men meget mere holdbare pga deres indhold af asbest
Tænk også på værdien på huset den dag du vil sælge. Der vil jeg gerne vædde en kop god øl på, at prisdifferencen kommer fint ind igen,

Med venlig hilsen
ktm

 

Helt enig med KTM.

Du nye eternitplader fra cembrit ville jeg helt undgå hvis jeg var dig.

Nu skriver du at dit tag ikke kan bære tegltag, men huset er fra 1877, jeg vil tro der på et tidspunkt har været tegl eller strå på huset så, og få lige en fagmand til at kigge på dette, de fleste ældre tagkonstruktioner kan altså rimeligt nemt forstærkes tilstrækkeligt til at bære et tegltag, specielt i dag hvor taget alligevel skal efterisoleres, er det jo en fordel at få spærene øget til en større dimension, og derved plads til den større mængde isolering.

Vil i dog have eternit på huset, ville jeg anbefale jer at købe plader fra Ivarsson frem for cembrit, de problemer vi har set med pladerne fra cembrit tidligere dansk eternit, er der overhovedet ingen tegn på at pladerne fra Ivarsson har.
takker for svarerne indtil vidrere. Det gør det jo ikke nemmere at bslutte sig
for pengene spille jo ind men vil prøve at snakke med en jeg kender i en
tømmerhandel og snakke med ham der skal ligge taget og høre om han kan
se om der kan komme andet tag på og hvad det så evt vil koste mere.

Hilsen Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis