spørgsmål ang brandsikring

hej.

er ved at etablerer nyt autolakeringværksted, og skal derfor bygge et blanderum.

kommunens krav er at det opfylder en klasse der hedder mindst EI 60 ( BD BYGNINGSDEL-60)..

hvordan bygger jeg sådan et rum. kan jeg bruge 45/95 træ reglar med et dobbellag gips hvor der er brandfuget imellem lagene. kan sådan et rum godkendes..

håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bla. findes opbygningene hos Gyproc og Knauf/Danogips.

Umiddelbart skal du bruge 100mm isolering og 2 lag gips for at opnår denne brandklasse, så din opbygning ovenover er ok.
jo fandt lige en hjemmeside om efter lang tids søgning.. BD står åbenbart for branddrøjt materialer og ikke brandsikret som jeg først troede..

så vidt jeg kan læse mig frem til skal det branddrøje være dækket af en lag materiale der er brandsikkkert, feks gipsplader..

takker for svaret...
Hvis din virksomhed er "lille" og godkendt efter de nyeste regler for brandfarlige væsker (som nu også omfatter sprøjtemaling med brandfarlige væsker) så

HUSK:

I blanderum og afrensningsrum må der højst være 50 oplagsenheder brandfarligvæske. Der kan i samme rum indrettes et blandeområde og et afrensningsområde, såfremt grænsen på 50 oplagsenheder ikke overskrides.

At døren til rummet skal være mindst dør klasse EI2 30-C [BD-dør 30].

At overfladerne på loft og vægge skal mindst være af beklædning klasse K1 10 B-s1,d0 [klasse 1-beklædning].

Mvh.

René

det er nøjagtig det samme som står i det brev fra albertslund kommune, har købt en BD-30 branddør og så kommer der 3 lag A1 gipsplader på, hvor der er brandfuget mellem lagene, og så 100mm isolering som koludabyg anbefalede,

sgu da en halvdyr fornøjelse det brandfuge, :-)

så det håber jeg den lokale brandchef godkender,
glemte lige en ting.. undrer mig lidt over at min olietank også skal "lukkes" inde på samme måde som blanderummet, har jeg godt nok aldrig hørt om, eller set på andre værksteder at de er det..
Prøv at tage et kig på reglerne for opbevaring af brandfarlige væsker på den slags virksomheder:

https://www.lovtidende.dk/pdf.aspx?id=128847

Det lyder nu som om det kan være ganske rigtig når du er omfattet af de nye regler fra 15. januar 2010.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis