Rengøring af silikonefuge??

Hej
Vi har en fuge i hvid silikone der går langs trappen. Den er blevet noget beskidt og det er som om fnulder osv hænger fast i fugen.

Er der nogle som har et forslag til hvad den kan rengøres i og med.

MVH
Hansi
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du har formegnetlig, forsøgt dig med almindelig rengøringsmidler?
Jeg regner ikke med fugen er blevet sort af fugt/mug!  ( ellers så brug
Rodalon det renser godt af, og virker forebyggende) 
Prøv evt med noget terpentin, eller renset benzin, men prøv lige forsigtigt, på et lille stykke først.
Flydende skurepulver/top-rens kunne også være en mulighed.

Endelig skær den gamle fuge af, og læg en ny, køb en fugemasse af god kvalitet, Sikaflex ville jeg vælge.
Bilige fugemasser er generelt dårlige, og svære at vedligeholde....
mvh jens
Tak for svaret. Ja, du har ret i at vi har prøvet forskellige rengøringsmidler. Fugen er ikke muggent kun beskidt af støv og fnuller.
Det er som om at fnuller er kommet lidt ned i fugen inden den tørrede. Dette var ikke tilfældet, men fugen er stadig blød og tager godt imod fnuller.

Jeg må prøve med noget rensebenzin eller terpentin som du skriver. Bare det ikke opløser fugen, så der kan komme mere støv i den.
Tak
Hansi
I forbindelse med at jeg er ved at få malet hus er jeg også ved at rengøre alle mine fuger for skidt og fnuller, og ja de tiltrækker støv helt vildt og det sætter sig fast pga den let klæbrige overflade, selv om det er 5 år siden der blev fuget. Og det har ærgret mig at de tiltrækker støv så hurtigt, da det har medført en masse rengøringsarbejde. Jeg har altid vasket dem med sulfovand og en langhåret stiv neglebørste, ved at skure på langs af fugerne. Min maler overmaler nu alle fuger med klar lak så de holder med at tiltrække og fastholde støv og skidt.
Det er allerede gjort i nogle rum og det fungerer 100%

/John

/John Jensen

Hej John

Det lyder som en super løsning. Kan du få fugen ren med alm. sulfo?

Hvad hedder det klarlak som maleren brugerr?

Hvis fugen bliver trykket når der er lak på, knækker lakken så det kan ses?
Mange spørgsmål, men min kone bliver super glad, hvis jeg kommer med nogle "guldkorn"
Tak
Hansi
Hej
Min kæreste er kommet til at tabe en jod sprit på gulvet i badeværelset, det er kommet på væggen og på fugen ved toilettet, det ligner at der er en som har tisset over det hele😱 Er der nogen som ved hvad man kan vaske det af med? Har prøvet med alm rengøringsmidler men det virker ikke!
Annonce
Selv om dette er en "gammel tråd" - så vil jeg bare lige fortælle, at jeg har prøvet alt dét andet I alle foreslår, men ved et tilfælde, har jeg fundet ud af, at fugen kan rengøres med sprit på køkkenrulle - og dét virker! 👍🏻😊

/Katniss
Hej Dite.
Gul jod sprit kan desværre ikke fjernes - jeg arbejder med operationer, og vi kan ikke fjerne den gule farve fra leje eller gulv, hvis der kommer "for meget" på - desværre...

/Katniss
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også