Energiklasse og isolering

Hej alle GDS'ere

Jeg er ved at lave nogle grundlæggende tegninger til mit nye hus og har i den forbindelse nogle spørgsmål vedr. energiklasser

Findes der nogle krav/anbefalinger til u-værdier, som jeg kan finde på nettet eller her?
Fint med en oversigt over lette ydervægge, tag osv. 

Jeg vil gerne bygge huset så det kan komme ind under den energiklasse 0

Tak på forhånd


Med venlig hilsen

RHC

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, bla. på rockwool og isover kan du finde oplysninger om klasserne og isoleringsværdierne.

Fint, tak for det. Men problemet er at jeg kan godt se, hvormeget isolering jeg skal have for at ramme en bestemt u værdi. Men når man ser på f.eks. et energiklasse 0 hus, så kan jeg ikke rigtig finde nogle anbefalinger af tykkelser/u-værdier. Jeg ved godt at energiklassen også er afhængig af andre faktore end isoleingen.


Med venlig hilsen

RHC

Du har jo en energi ramme, som dit hus skal bygges efter. Dvs dit hus eks max må skulle bruge 3000kw for at blive varmet op til 20 grader C (ved en ude temp på -12 grader)
Så kan du sådan set selv bestemme, hvordan du vil bygge huset (type sten/beton) isolering og vinduer osv. Altså om du vil bruge billige vinduer med dårlig u værdi, også smide ekstra isolering i vægge og lofter.
Du skal bare holde effekten x KW som er fastsat i energirammen

 Mvh Christian / Elektriker

Hvis han må bruge 3000 kW for at holde huset 20C behøver han vist slet ingen form for isolering. Han skal bare ligge lige ved siden af et fjernvarmeværk 

Sorry! Bare rolig. Der er vist ingen tvivl om, hvad du mente. Kunne bare ikke lade være
Ja jeg kan godt se at lommergneren skal frem der. Ellers fandt jeg noget om de forskellige værdier + mm isolering her: http://www.expan.dk/page3142.aspx

Med venlig hilsen

RHC

Haha, nej jeg var lidt træt - det var en smutter

 Mvh Christian / Elektriker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis