Ny fritstående køleskab og fryser

Jeg står overfor at skulle udskifte min 11 år gamle fryser og 11 år gamle køleskab. Begge er af mærket Electrolux og ligner hinanden udenpå, dvs med samme front.
Det skal de nye også gøre. Jeg er af den tro, at levetid og kvalitet på hvidevarer er bedst hvis man køber Miele. Men gælder det også fryser og køleskabe eller er det kun på mere ""tekniske" hvidevare såsom tøretumblere, vaskemaskiner og opvaskere??
Jeg vil naturligvis have at køleskab og fryser er så energivenlige som mulig, men hvis det er bekostning af levetid og kvalitet, vil jeg vælge kvalitet frem for det andet, da det ikke er noget ved at f.eks spare 75 kr i strøm om året og så måtte blive nødt til at skifte eller reparerer på apparatet i utide.
Så kortfatttet er mit spørgsmål hvilket købeskab og fryser bør jeg købe, med hensyntagen til ovenstående betragtninger, dvs max kvalitet og mindst strømforbrug og de skal ligne hinanden udenpå.

/John

/John Jensen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej John

Jeg har haft et gram køleskab de sidste 9 år, mit næste bliver helt sikkert Mielle, prøv bare at se deres vægt i forhold til andre mærker, dog faldt jeg for en Siemens fryseskab i A++, for et 1/2 år siden, men det er 10 cm bredere pga. isoleringen, det står dog heller ikke sammen med køleskabet.Mange køleskabe har samme kompresser, så det er kvaliteten i selve døre og plastik og der vinder Mielle efter min vurdering.

Mvh John
Ja, det bliver Miele der valgt. Livet er simpelthen for kort til at spilde tid på skrammel hvidevarer

/John

/John Jensen

Jeg ville foreslå enten Miele, Gram eller Electrolux. Har selv et Gram som er superlækkert dog køl/frys i 200 cm.
Jeg ville uden tvivl vælge Vestfrost, de er flotte, energivenlige og kvaliteten holder.. Som et alternativ kunne Bosch/Siemens nævnes..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvilke mærker der er gode, og hvilke der ikke er. Jeg tror det afhænger meget af, hvem man spørger.

Det er ikke så længe siden jeg købte hårde hvidevarer. Den gang købte jeg hos WhiteAway, men pyt nu med det.

Det jeg vil sige er, at jeg synes, at de havde en god og overskuelig søgefunktion på deres hjemmeside.

Jeg søgte dog mere på specifikationer, såsom elforbrug osv.

Men jeg mindes også, at man kunne søge på hvidevare mærker. Og ikke nok med det, så synes jeg, at de havde gode priser på hvidevarerne.

Måske det vil hjælpe dig? Check deres hvidevarer ud her
Annonce
Det blev Miele 12827 og 12820 leveret på adressen til en samlet pris på 12200. Begge er A+

tak for input

/John

/John Jensen

Har købt AEG Arctis 82968 GA2 6 & AEG Santo 92358 KA2, Her kan man få isterninger og koldt vand, og så kan man trykke på en knap, så er det kolde vand med kulsyre i. Skide smart egon. Koster dog også 19500 hos HTH samlet. Men jeg måtte have dem
Electrolux har nogen i samme stil æidt billigere ca 16000 samlet, men vi synes at electrolux havde et "billigt look" over sig, plastic håndtag som var meget løse og skrøbelige. AEG, Electrolux og Voss er det samme firma, kan ikke huske om gorenje også er det.
Købte alle de andre hvidevare hos lavpriskoekken, de kører med tilbud på siemens pyrolyse ovn og kombi ovn, og fik samlet et godt tilbud, som jeg fik yderligere rabat på ved at presse dem lidt. De har et koncept der siger at hvis der går noget i stykker i garanti perioden, så bliver skaden udbedret hjemme hos en selv.

mvh johnia

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis