hvilket svejseværk?

Hejsa

Jeg skal have lavet lidt rust på bilen - lidt på paneler og en enkel i bunden. Det er så småt at jeg tænkte at jeg ville prøve det selv. Hvis det ikke bliver godt så må min kammerat tage over.
Men jeg vil lige prøve selv. Jeg har læst en masse indlæg her om elektrodesvejseværker kontra CO2. Min ide var bare at købe et standard elektrodesvejseværk 230V. De plader jeg vil svejse på har tykkelsen 2 mm. Burde en standard elektrodesvejser ikke kunne klare det?

Jeg er jo lidt af en nærigrøv  og har naturligvis kikket på Harald Nyborgs billige...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 mm er for tykt til bilen , du skal bruge 1 mm ( 2 mm kan bruges i bunden men ikke i resten af bilen )
elektrodesvejser kan ikke bruges , det skal være co2
de billige fra HN er gode nok til at klare karoseriplade , men kan ikke klare noget der er ret meget tykkere
men køber du en af de billige , skal du passe på hvordan du behandler den , da de er ret sarte overfor buk og tryk på især slangen , men er det kun til de småting kan du jo bare tage lidt mere tid til det og passe på ikke at skade slangen , så kan de godt klare opgaven
Ja elektrodesvejsning, vil aldrig gå til rustarbejde på bilen!
Jeg ville kikke efter en brugt co2 svejser, af anerkendt fabrikat.

Jeg har selv en 35 år gammelt Migatronic, som jeg har haft fra ny, den fungere stadigvæk 100 % og har aldrig fejlet noget...
ja. Jeg tror ogs at jeg nærmer mig den løsning - altså at anskaffe mig et brugt CO2 svejseværk.
Nu har fornyligt set at man kan få et svejseværk der bruger en flusfyldt svejsetråd så den kræver ikke en gasflaske. Er der nogle der har erfaring med sådan en?
har brugt det tidligere , er godtnok til karoseriplader , men ikke så godt til jern over 2 mm
men det koster en hel del mere at bruge
Ok. Den vil jeg lige tykke på. Jeg skal primært bruge den til min bil. Og det tykkeste vil nok være de 2mm som jeg skal bruge i bunden. Tak for meldingen. Hvis flere har erfaring med flusfyldt svejsetråd så bare kom med dem :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis