problem med revne i væg efter filtopsætning

Har et problem med filten, som jeg lige fik sat op i aftes.
Jeg har på væggen blændet en dør for et par måneder siden. Jeg fuldspartlede væggen og opdagede et stykke tid efter, at der kom en revne op ad væggen i den ene side, hvor den blændede dør er. Spartlede revnen til og sleb, men revnen dukkede op igen. En meget fin revne på ca. 1,50 m fra gulv og opefter.

Da revnen som nævnt er meget fin og tynd, gik jeg ud fra, at det ikke ville betyde noget at sætte filt henover, andet end at revnen så blev skjult. Men allerede kort tid efter filt var sat op, boblede filten op langs hele revnen.

Hvad skal jeg gøre? Kan jeg slibe filten ned og spartle hen over og derpå male? Problemet er jo så, at revnen jo kommer igen op gennem spartlingen.
Kan jeg slibe ned og derefter male hen over. Måske er malingen mere elastisk end spartel?
Jeg aner det ikke, men er dødærgelig over det. Kan nogen hjælpe?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skær det løse filt af og skær lige en "v" langs revnen.

Montere en armeringstrimmel henover samlingen, og spartel det så med sandspartel af et par gange, spartel der gerne bred 20-30cm så den smule der skal lægges på for at dække båndet bliver jævnet godt ud.

Når det er tørt så sliber du meget let henover det, og sørger for at kanten på spartlen her helt jævne, herefter males et par gange med rullen og det burde nu holde, samt være meget lidt synligt at det er blevet reppet...
tak for svaret Vil jeg gå igang med.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Forresten, så vil det sige jeg lægger spartel udenpå det øvrige filt i det område?

 

Jep, det vil det sige.
Jeg har lige været nede og købe noget armeringstape. Da jeg kom hjem så jeg, at der står "armeringsvæv". Så det lyder jo forkert. Kan det bruges, eller skal det være armeringstape.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Armeringstape kan også bruges, det bliver kaldt lidt af hvert alt efter hvor man køber det.
men så skal jeg vel ikke skære et "v", men bare i stedet sætte tapen udenpå revnen, ikke?

 

Hvis ikke der er lidt spartel bagved armeringen, har den ikke lige så stor effekt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også