Stålspær til maskinhus..

Hej.

Jeg er ny her på siden så jeg har nok en del spørgsmål i forbindelse med mit lille kommende projekt.. Jeg vil bygge en garage/maskinhus med stålspær og den nemmeste løsning ville jo være at ringe til et stort kendt firma og bestille mine spær,men det er jo lidt dyrt.. jeg har set der er en mand i dba. der sælger spær til billige penge. http://www.dba.dk/staalspaer-brede-...-64446153/ Mit første spørgsmål er så hvordan sikre jeg mig at de spær han sælger mig rent faktisk opfylder de krav der stilles til stålspær..? Jeg har fået et tilbud fra ham og det er fint nok,han sendte mig papirer på nogle statiske beregninger,men jeg har ikke den mindste forstand på den slags. Hvordan er det så at jeg sikre mig at de spær er gode nok??
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du vel umiddelbart heller ikke se dig ud af. Men ser de ud til at være svejset pænt og virker hans "biks" i øvrigt til at udstråle en vis professonalisme må du beslutte dig for om du vil stole på ham eller ej. Men ud fra billederne på DBA ser det nu ud til at du hverken er den første eller sidste han sælger spær til. Så mon ikke der er styr på det og hans beregninger er ok.
Hvis kommune og forsikring, som begge skal godkende det, i øvrigt er tilfredse med de ser kan du nok også være det.

/John

/John Jensen

prøv at hør karl molin hvad godkende spær koster.
Skrevet af sluppermand på 11 feb 2010 23:07
dem der ville jeg holde mig fra, har bygget en del stålhaller og de er ikke ok.
Hvad er det der gør at de ikke er ok?

Måske det at han leverer det samme til næsten det halve som alle andre - hvordan gør han det SÅ billigt?...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det er jo ikke et argument at han gør det billigt. Selvfølgelig giver det grund til at være ekstra opmærksom men det betyder jo bare at man skal have fat i yderligere et par firmaer for at fastslå en evt. forskel.
Det er jo et godt spørgsmål, som vel kan besvares ved, at du får en ingeniør til at gennemgå den statiske beregning.
Hans priser ser da billige ud, personligt ville jeg nok købe hos et større firma, med mindre jeg kendte ham nærmere.
Jeg er selvfølgelig farvet af, selv at være i branchen, og der er rigtig mange der gerne vil sælge stål pt., også os.
Et par grunde til han er billig er at jeg selv skal hente de spær ved ham og så skal man selv stå for at male dem.. Og jeg vil jo også mene at jeg er opmærksom på ham, han er billig men det kan jeg godt li  Men det skal jo også være iorden det han sælger mig.. Er der nogen der ved hvem der kan se om de beregninger er ok forde så sender jeg dem gerne vidre..
du kan roligt købe spær ved ham..kender ham og inden han blev selvstændig, har han arbejdet i hvert fald 10 år på en spærfabrik i hobro..så han ved godt hvad han laver

og iøvrigt ham man kan se på et af billederne er hans bror og min gamle makker inden han blev selvstændig tømrer
du skal bare lige få beregningerne på spærne som ingeniøren har lavet.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også