Isolering af skur

Hejsa.
Jeg har 2 spørgsmål.
1.
Jeg har et skur som står på betonfundament (også beton gulv). Jeg er gået i gang med at isolere det, så jeg kan bruge det til mere end bare cykler og haveslanger. Væggene fik jeg klaret i dag, men da jeg kom op til taget (der er metal tag), tættende jeg det helt. Men nu er jeg kommet i tvivl om, om selve "buen" i "teglstenen (metaltaget er udformet som teglsten) skal være åben, så der kommer loft ind på oversiden af isoleringen. Et metal tag vil jo give lidt kondens. Hvad siger i?
2.
Skal jeg bruge plastik indvendigt på isoleringen (det der vist hedder dampspærrer)?

- Det er jo bare et skur/værksted.

Tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Det er en dårlig ide overhovedet af isolere op mod en ståltag hvis ikke der er etableret undertag.

2. nej, hvis ikke det er konstant opvarmet skal der ikke monteres en damspærre.
Hvis du isolere loftet, vil den isolering holde på den kondensfugt der opstår på bagsiden af ståltaget.

Hvis du alligevel vil isolere loftet, så bør der etableres rigeligt med ventilation, og på en måde begrænse ophobningen af fugt i isoleringen.
Okay, lyder rimeligt.
Det giver jo ikke mening at isolere væggene og ikke loftet. Så det skal også have. Men hvordan får jeg så isoleret og samtidigt lavet god ventilation ovenpå isoleringen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis