Windows7 på Lenovo

Jeg har en Lenovo SL500 2746-4DG med Vista Business og leger lidt med tanken om at lægge Windows7 på istedet.
Nogen som har erfaring med det OS på en sådan maskine?
Hvis erfaringerne er gode, hvilke Windows7 kan anbefales?
Jeg har en Lenovo SL500 2746-4DG med Vista... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En opgraderingsversion er den samme som en "fuld" version. Opgraderingsversionen betinger dog at man i forvejen har en Windows XP eller Windows Vista at opgradere fra.

Begge kan installeres "fra bunden" så du kan ligeså godt vælge opgraderingsversionen, da du jo har Vista at opgradere fra.

Under installationen vil den bede om original CD fra Vista, så den kan checke, at du er berettiget til at bruge opgraderingsversionen. Har du ikke Vista CD'en f.eks. fordi det var pre-installeret så kan du ikke bruge opgraderingsversionen medmindre du "lægger den" ovenpå din Vista. Der findes vist nogle "tricks" på nettet til at omgå dette.

Bemærk dog at valg af Windows 7 version kan være begrænset af det du opgraderer fra, hvis du ikke køber en fuld. Se http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7?T1=tab02
Har jeg forstået rigtigt at man kun kan installere en OEM version på EN computer? Og ikke genbruge det, hvis den man har nu går ned og køber en ny uden styresystem?
jaaaa måske man kan godt
Mange tak for flere gode svar, som jo er logiske, når jeg ser det på tryk.
Min Lenovo er partitineret med
C:
Q:Lenovo på 9,76GB
S:Servicev003 på 1,46GB

Sidstnævnte er også en Lenovo-sag.

Hvad har I gjort ved disse 2 partitioner, da I lage Windows7 på?
De er jo ikke så aktuelle, når der ikke længere er Vista på?
jeg plejer fjerne alle partioner lave 2 nye en på mellem 10 -20 gb alt efter diskens størrelse, og en på resten som den primare, når så maskinen er færdig sat op plejer jeg at lave en bacup som og en start cd, så kan man altid starte maskinen op som den var da man fik den.
plejer at bruge lenovos ThinkVantage Rescue and Recovery
der ligger et bacup system i win 7 som efter signe skulle virke helt ok har ikke lige haft tid til at prøve det endnu.

mvh
peter
En OEM version er licensmæssigt "låst" til den maskine den er solgt sammen med - eller den maskine den er tiltænkt, når du køber OEM versionen. OEM versionen kan således ikke flyttes til en ny PC - licensmæssigt altså.

At det så godt kan lade sig gøre rent faktisk er noget helt andet, men det er i stid med licensbetingelserne for en OEM version.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis