Startproblemer på Fiesta fra 2005

Hej!

Jeg kan ikke altid starte min Fiesta 1,3 ambiente fra 2005.

Når jeg sætter den i tænding lyser alt som det skal, men startmotoren går ikke i gang.

Jeg har prøvet at holde den i tænding i 5-10sek og dette har virket én gang, men desværre ikke hver gang. Lys, lygter og instrumentbrættet virker som det skal - blot ikke motoren.

Jeg har 2-3 gang haft held til at skubbe den i gang, men ved at dette ikke er det sundeste for bilen.

Hvad skal jeg gøre? En ny startmotor koster 2300 kr.

Jeg overvejer blot at skiftet kullene - er dette nok?

Hilsen Christian

Hjælp til min ford...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kontroller ALLE stelkabler. Der går et fra batteri til stel, et fra motor til stel og et fra starter til stel. Det er garanteret det sidste. Afmonter i begge ender. stålbørste på anlægsflade, fedt og på igen.

 

Det behøves jo ikke at være din starter, det kunne jo også være bundstykket i tændingslåsen.
Klikker det ude ved starteren når du drejer nøglen til start?
Nu kender jeg ikke lige noget til Ford, men på en Toyota er det ofte et par små kobbervinkler, til nogle få kroner som skal skiftes i startrelæet (sammenbygget med starteren)
Du kan starte med at rense dine batteripoler og pol-sko. Hvis der er dårlig forbindelse, kan det være nok til at få lys i alle lamper, men ikke nok til starteren gå i gang. De trænger måske også til en efterspænding.

Hvis det ikke virker, tag en multimeter og mål imellem plusen på starter relæet og minuspolen på accuen om der er 12V på, når du drejer nøglen.
Er der det, så prøv at flytte multimeteret fra minuspolen og på en bolt på karosseriet, så finder du ud af om der er gennemgang fra batteri minus til karosseri.
Prøv så at måle på motorblokken og til sidst på starteren.
Og pas på dit tøj ikke kommer i klemme imellem noget roterende, hvis motoren skulle finde på at gå i gang.

Mvh Adam
Hej DLG.

Tak for din henvendelse. Jeg tror dog ikke det er tilfældet, da det bestemt ikke tyder på det.
______________________________

Hej je_ns.

Det lyder ikke usandsynligt, at det kan være bundstykket i tændingslåsen, men det klikker nu ikke ude ved starteren, når bilen bliver sat i tænding.

Hjælp til min ford...

Annonce
Når du drejer nøglen til start, og det IKKE klikker ude i motorrummet, så kunne det tyde på et defekt bubdstykke...
Hvis du ikke måler det, finder du aldrig ud af om det er starteren, bundstykket eller om der er noget galt med strømmen.
Det tager et minut at måle og 5 minutter at rense batteripolerne.
Der er kun et kabel fra bundstykket (klemme 50) og til starterrelæ.
Og det er billigere at måle det og finde fejlen endt at skifte det hele ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis