Riste til ventilation af radiatorer

I 2003 udbyggede jeg de 2 vindueskarme vi har i stuen, i mellem dem har vi en fransk altan, mod denne er der sammen bygget med vindueskarmene 2 skuffe moduler med 3 skuffer i hver, så vindueskarmene har en form som en koteletgrund, hvis man ser dem ovenfra. Vindueskarmene er lavet i 22 mm. MDF-plade

De viser sig at, de udbyggede karme holder på varmen, da vi har et rimeligt stort kuldenedfald fra vinduespartierne (160 x 220 cm.) ville det være rart at få varme op igennem karmen. Så jeg borede 3438 ø 4mm. huler i et fint mønster i hver vindueskarm. se vedhæftet billede.

Men der kommer imidlertid ikke varme nok op, så nu vil jeg skære hullerne væk, og sætte et par riste i, i stedet for.

Arealet af hullerne i hver karm, måler 115 x 1490 mm. Længden er ikke så afgørende da der er 100-200 mm. at gøre godt med oven i den angivne længde.

Men bredden, er der imod begrænset til:
Min 115 mm.
Max 165 mm.

Mit spørgsmål er så: er der nogen her på siden, der ved hvor man kan købe et par pæne riste til at monterer i vores vindueskarme?

På forhånd tak og

Med venlig hilsen
Jens Franck
I 2003 udbyggede jeg de 2 vindueskarme vi har i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jens Franck
Jens Franck Trådstarter
16 2100
Jeg siger endnu engang, mange tak for svarene  nu har jeg noget at gå efter.

Til Høkeren, jeg skal bruge ristene i selve vindueskarmene, og i forbindelse med vinduespudsning, så skal de kunne bære mine små feminine 95 kg., men jeg vil da overveje at benytte dit tip til lodret afdækning af radiatorene, har du et forslag til god (og helst) en rimelig billig pladsmed, har erfaring med at dem der bor i Kbh., ved hvad de skal have for det.

Med venlig hilsen
Jens Franck
Jens Franck
Jens Franck Trådstarter
16 2100
Hej Allan,

det har jeg selv tænkt på, men det må gerne være noget der er lidt pænere at se på.

Med venlig hilsen
Jens Franck
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også