Compaq Presario 2100 årg. 2003. Bærbar

Jeg Har ovennævnte med 2x 256 mb ram. Jeg vil gerne have 1 gb, så den kan arbejde med Linux, men har fået at vide at den ikke kan opgraderes.
Jeg har ledt og ledt og har fået at vide det ikke findes. Kan det være rigtigt? Altså at få 2 stk. 512 mb klodser, som kan puttes heri og fungere? Styresystem er xp servicepak. 3
Håber på positivt svar.
Med venlig hilsen
Hans
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kom med et modelnr, så skal jeg kikke på det
du kan også prøve at kikke på kingston ( de har hjælp til at finde de ram der passer til din maskine )

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

hej
det er helt ok

det er med stor fornøjelse at jeg kan meddele dig at du godt kan få 512mb ram, til din pc, den kan dog max 1 gb ram i maven ifølge hp/compaq.
Her er lidt link:
Kingston
Corsair
de passe bække mærker om du vælger det ene eller andet er en smags sag

mvh.
peter

Tak begge 2 og til Peter, tak for link. De passer begge 2 og det er en smagssag. ja, men prisen 293 kontra 135, får mig til at vælge corsair. (man er vel folkepensionist) he-he
Tak skal I have (hvad skulle vi gøre uden jyder?)

Hans
Annonce
Så fik jeg ramklodserne. Hver gang den nu næsten er færdig med at installere ubunto eller windows, får jeg blå skærm eller den går bare i stå. Har prøvet et utal af gange - den er formateret først.
Et godt forslag?
Den siger nu, at den har 956 mb og har jo før kørt med win xp home edition, så hvorfor ikke nu?
mvh
Hans
umidelbart kunne det virke, som om den ikke kan køre med de nye ram...
Ofte er de specielle, især ved nogle fabrikater at pc'ere.
Har du prøvet med de gamle ram igen?
Eller også er dine nye ram defekte. Test med de gamle ram igen og se om det virker. Så har du indkredset fejlen til de nye ram. Hvis det er dem der er fejlbehæftede må de returneres og ombyttes.
Ja, I 2. Det er flovt at jeg havde glemt Knold og Tot metoden. I med de gamle og så installere win xp. De nye i bagefter og så virker det hele.Det har i øvrigt kvikket ganske betragteligt på makinen. Jeg har dog opgivet at lægge ubunto på - det går ikke af en eller anden grund. Så jeg beholder win xp og afventer at lommepengene giver anledning til en ny stationær- Tak for indsatsen!

mvh
Hans
Angående ubuntu på Presario 2166EA.

Jeg har samme model, og har prøvet ubuntu 9.1 og den lettere 9.1 Remix uden problemer, når du taler om at computeren går i stå, eller slukker, skyldes det sikkert at cpu`en når at blive for varm, så termo sikringen lukker maskinen ned.

Da jeg købte min brugt i januar 2010, kunne jeg ikke opdatere fra microsoft eller instalere nye programmer, uden den slukkede helt med jævne mellemrum, og det var fordi cpu`en nåede at blive for varm.

Nu har jeg løst problemet ved at opdatere BIOS til version KE.M1.73., og den har fået ny/ hurtigere harddisk dvs. fra 4200rpm til 5400rpm, og fra 40GB til nu 120GB, plus ram blev opgrderet til 2x512MB, og jeg lavede en lille bøf der, ved at jeg købte PC2700 ram som kører med 333MHz på FSB, men det ville maskinen ikke godtage, så jeg måtte købe nye PC2100 ram som kører med 266MHz, og så var der hul i gennem, så den er lidt sart denne maskine.
Lige nu er jeg ved at lede efter en anden cpu, så den lige får lidt mere fart på, der sidder en celeron 2.2GHz cpu i nu, og jeg er lige nu ved at handle en pentium 4 på 2.5GHz, som skulle sætte farten mærkbart op.

Ang. Instalering af nye programmer, så ville mit råd være at kun instalere et program ad gangen, og eventuelt lukke puteren ned og lade den køle af, ind til puteren er klar til brug, der skal også gøres opmærksom på at video og youtube afspillning belaster cpu`en meget hårdt.
 Pfuiii, hvor jeg snakker =), håber dette kunne bidrage lidt.

Mvh. Jan
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis