Compaq Presario 2100 årg. 2003. Bærbar

Jeg Har ovennævnte med 2x 256 mb ram. Jeg vil gerne have 1 gb, så den kan arbejde med Linux, men har fået at vide at den ikke kan opgraderes.
Jeg har ledt og ledt og har fået at vide det ikke findes. Kan det være rigtigt? Altså at få 2 stk. 512 mb klodser, som kan puttes heri og fungere? Styresystem er xp servicepak. 3
Håber på positivt svar.
Med venlig hilsen
Hans
Jeg Har ovennævnte med 2x 256 mb ram. Jeg vil... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen
Det lyder spændende. Jeg havde nu ikke tænkt på at gøre så meget ved computeren og bruger den kun til at gemme billeder på, når jeg er på camping mm. Men så var det jo at jeg var blevet lidt varm på ubunto, men mine viden omkring hardware er ikke den bedste og jeg har endnu ikke fundet ud af at tage batteriet ud. Du har i midlertid sat gang i fantasien, så jeg vil gerne vende tilbage i næste uge - jeg er lidt forfløjen resten af ugen.
mvh

Hans
Hej Helman68
Jeg fik aldrig svaret og nu har jeg opgivet at få Ubunto på og har installeret xp igen. Nu er spørgsmålet: hvordan fisker jeg batteriet ud. Jeg har prøvet at løsne alle skruer i bunden, men tilsyneladende er er stadig noget der binder og jeg tør ikke "brække" for meget i den. Det er jo interessant at få batteriet ud, fordi den bliver meget varm.
Håber du har et forslag!
mvh
Hans
Hej Hans, du skal ikke løsne nogen skruer for at få batteriet ud, der sidder en fjederbelastet skydeknap i bunden over batteriet, som holdes samtidigt med at batteriet trækkes ud, jeg ved godt at det sidder godt fast, så hvis ikke du har negle til at trække det ud, så prøv forsigtigt med en smørkniv i mellem bund og batteri. =)

Har du prøvet at instalere ubuntu 8.0, eller en version under?. Jeg kører med ubuntu 9.0 notebook remix, uden problemer, og det går meget bedre efter jeg har monteret ny Pentium 4-M 2.5 GHz processor.

Du skulle være i stand til at køre ubuntu, med den celeron processor der sidder i, og med de ram du har monteret, så jeg kan ikke lige se hvorfor den driller dig.

Mvh. Jan.
At den skulle lukke ned på grund af varme lyder mystisk. For som jeg læser det, er det kun under installation af Ubunto, den lukker ned. Når den kører XP kører den fint.

Så jeg tror snarere på en eller anden form for inkompabilitet med Ubunto. Det virker så også bare mystisk, når helman68 har det til at køre.

Jeg ville prøve en BIOS-opgradering som helman68 også skriver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis