Fjernelse af skum i hulmur

Vores hus er hulmursisoleret med formaldehydskum. Termografi viser at den er meget ujævn. Jeg har taget et par sten ud og skummen er så fast, at den skal fjernes inden der blæses ny isolering ind.
Er der nogen der har erfaring med hvordan jeg fjerner det gamle isoleringsskum, således at jeg kan få en ny og ensartet isolering blæst ind?

Pft.

Torben

Vores hus er hulmursisoleret med formaldehydskum.... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der var sandelig en imponerende opstilling, men den fylder jo en del.

Jeg har en Gerni industristøvsuger, den er nu ikke kræsen, og bruger ikke poser.
Det er med to motore, som har selvstændig køling, så evt støv ikke kommer ind i motorene.
Ja så kan den jo også tåle at suge vand op, så skal stoffiltret dog afmonteres.

mvh jens
ja måske men ideen med at bruge cyclon ideen sammen med ens værkstedsstøvsuger syntes jeg er god
den første er bare en sammenbygning i stedet for to seperate enheder og den nederste med spanden
er pågrund af at det så er lettere at tømme affaldet og man er fri for at skulle ryste stofposen så tit


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Et forsinket svar til håndværkeren: Formaldehydskum bliver til støv så snart man rører ved det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Torben, det glæder mig at det går at få skummet ud (og at metoden jeg foreslog er den der virker). Kan du ikke fortælle lidt mere i detaljer hvordan du får støvsugerrøret ind og bøjer det ind i hulmuren, tager du kun een sten væk hvert sted?
Så lader du vel stenene blive ude for at fylde efter med indblæsning af Rockwool eller hvad gør du?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ved at tråden er 8 år gammel. Men har vi en frisk update om det virkede? Mit skum isolere ikke noget mere, så jeg ville gerne have det væk😀


Man skal ikke bekymre sig om gamle problemer, der kommer alligevel snart nogle nye
Annonce
Jeg har haft en smule af det dersens skum i min hulmur - har nu fået neopixles i. De kunne sagtens suge det gamle skum ud først.
En isolatør her på egnen arbejder med papiruld som pustes ind i hulmur. Han mener at det pustes så hårdt ind at skummet bliver slået til støv og ikke generer inde i muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis