Kan man sende en sms fra e-mail?

Jeg har tdc. Synes engang man kunne, det var noget med [email protected] eller lignende, men det virker ikke! (Altså @mobil.tdc.dk)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Æh tror du ikke det er lige omvendt du har oplevet, du kan sende beskedder og billeder fra din mobil til din mail adr.
Den anden måde har jeg aldrig hørt om, men jeg ved jo heller ikke alt i denne verden
Det har været muligt, men det er mange år siden. I dag koster det altså penge at sende en SMS, så den mulighed eksisterer ikke mere.
Der findes vist nogle services, der endnu i begrænset omfang tillader det. Søg på Google!
engang ( i gamle dage - nær ved GSMs fødsel ) havde alle teleselskaber en gateway til modtagelse af SMS fra email.

Det var dengang der fandtes gratis sms sider uden reklamer - hvor nummerportering var en by i uzbekistan...

Man sendte en sms til [email protected] (eller en der ligner)

Nu om dage er funktionen spærret. De har dem dog stadigvæk stående men det er typisk en betalingsservice.
Medmindre man har en erhvervsaftale, er det nemmeste at opsætte en SMS gateway -

/cs

hvis du googler "web SMS" får du et hav af mere eller mindre seriøse og mere eller mindre gratis tjenester, hvor du fra nettet kan sende SMS
Det er fordi min kæreste er til søs, så han kan kun sende emails via outlook over satellit - dvs. ikke adgang til Internettet. Så det kunne være rart at få en sms i ny og næ via. email fra ham, da der ikke er mobildækning når man er langt fra kysten, plus at det er dyrt at sende sms/ringe fra mobil til mobil når han befinder sig i Afrikas kystområder!

I gamle dage kunne man, ja, lidt ærgeligt hvis det er gået op i røg. Kan i huske, hvad der skulle stå efter @? Selvom det nok ikke nytter noget, ærgeligt! (Men tak for svar!)
Annonce
Kan du ikke sætte din egen telefon op til at modtage og læse emails, det kan de fleste i dag.

Så kan din kæreste sende en ganske almindelig email via outlook til dig, og du læser den på din telefon. Og den kommer naturligvis også i din Outlook på pc, hvis du ønsker det.
På skibet har de en sat-C maskine (lovkrav), den kan sende SMS men ikke modtage dem. Det koster lidt men ikke noget vildt

Jeg kan bare ikke huske hvordan det skal gøres, da vi har haft sat-telefon, IP-telefon og internet i flere år efter hånden


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der stå her hvordan man sætter mobilen hos tdc op til at sende og modtage emails
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_mob_ops_mail

Mvh Adam
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis