skift af baghjul med sram 7 gear

Hej forum! jeg skal have skiftet mit baghjul men har ikke prøvet det før.
jeg er i tvivl om hvordan jeg piller gearet ud og for det over i det andet hjul. Er der noget jeg bør vide inden jeg starter?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvar det ikke nemmere at købe et nyt komplet baghjul.!
med tilsvarene gearnav

det er ikke sikkert at geart vil virke i en anden "gearnav"
som er mere slidt.!
har den kammet over i navet "resavehjulet".

men hvad er der galt med denne hjul du har i "hånden".?

men jeg håper ikke at indmaden er defekt. i denne pågældne hjul.!
Problemet er at fælg og eger er ødelagt så det kun gear og nav der er intakt.
derfor tænke jeg at det nemmeste/BILLIGSTE må være at flytte gearet over i mit reservehjul hvor eger og fælg er intakt .jeg tror at indmaden på reservahjulet er i stykker.
Det kan nok ikke betale sig at genbruge egerne, men naturligvis kan fælg og nav egers om.

Hvis du er tålmodig, og har god tid kan du selv gøre det, ellers så hør et par cykelsmede om hvad de vil have for det

Husk at der skal nyt fælg bånd over egerne inden du sætter dæk og slange på

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
at flytte indmaden fra det ene hjulnav til den anden hjulnav
det er ikke sikkert at at den passer i den anden hjulnav
på grund af slidtagese.!

men de forskelige navgear slides forkelige.!
Alt kan la' sig gøre, hvis man vil. Men du risikerer nemt at stå med to ødelagte hjul og en masse stumper og kugler på gulvet. Har selv gjort det engang, med succes. Men det er altså ikke noget, man bare lige gør. Det kræver specialværktøj og viden. Du skal bruge konusnøgler, og så skal du arbejde fra venstre side og indad. Så spænd hjulet op i en skruestik, så det ligger plant, og så arbejder du ellers nedad/indad. Til sidst kan du løfte hjulet af navet, og sætte det nye på. Men tungen skal være lige i munden hele vejen. Gør det helst med een, der har gjort det før.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis