Peugot 405 1.6 GLX

Jeg kan blænde op til langt lys når jeg kører med nærlys. Har skiftet ratkontakten uden det har julpet. Er der et relæ et sted som kan være defekt??? Hjælp


lga

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du ikke, kan IKKE blænde op, når du kører med nærlys???? virker dit overhalingslys, når du trækker kontakten imod dig selv?????
er det overhalingslyset, der virker, når du kun kører med kørelys. Ved du om kørelyset er eftermonteret? og virker dit kørelys på se originale forlygter, eller er der monteret specielle kørelygter?
Det er nok overhalingslyset der virker når jeg kører. Kørelyset virker på de originale lygter. Jeg ved ikke om kørelyset er efter monteret, men bilen er årgang 1992. Jeg jeg tænder for parkeringslyset kan jeg trække armen tilbage og så samtidig tænde for "nærlyset", så kan den godt køre med langt lys, og så når jeg skal blænde ned skal jeg tænde for parkeringslyset og så nærlys igen, så er der normalt nærlys???

lga

Det er normalt på en Peugeot, at stilkkontakten i "kørelys"-position kan aktivere overhalingslyset, men ikke holder det lange lys.
Når man drejer stilken et hak, skifter man til positionslys, og et hak mere skifter til "normal" lys, hvor man skifter mellem langt og kort ved at trække stilken bagud.

Har du husket at dreje stilkkontakten i den rigtige pos.?
Annonce
Ja jeg drejer i den rigtige retning. det er lige det at stilken ikke reagerer når man trækker stilken bagud

lga

uden at være sikker, kunne jeg forestille mig, at det er et eftermonteret kørelys system, du har på. Man kunne på et tidspunkt købe sådan et sæt med to arbejdsrelæer, der er koblet sammen, og så kunne det tænkes, at det ene relæ "hænger" og derfor trækker stel baglæns, når du kobler ned på parkeringslys, hvorefter du kan skifte fra nær- til langlys, hvis jeg har forstået det ret, ellers har jeg ikke lige nogen god forklaring. Det er ihvertfald ikke noget, jeg kan komme på at have set, så jeg er lidt på Herrens mark, der kan selvfølgelig også være en dårlig stelforbindelse til disse relæer. Strøm på biler har det med at opføre sig meget mystisk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis