montering af koblingskabel peugeot 306 2,0 hdi år 2000

Hej.

Mit koblingskabel er knækket, så der for har jeg købt et nyt. Jeg har afmonteret det gammle og sat det nye på plads.

Mit problem er at jeg kan ikke montere kablet på selve koblingspedalen. jeg kan ikke se hvor det skal være. der hænger en plastik/fiber (fod) ned fra pedalen, men kan ikke se bagsiden af denne (fod), så jeg ved ikke om (foden) skal af.

Jeg har prøver at løsne pedalen, men boldten kan ikke komme ud.

Er der nogen der har en viden om dette problem

så på forhånd tak

karsten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Jeg har skiftet på en 405 og en 406, så det kunne være det samme.
I den plastik klods der sidder fast på pedalen, er der et hul hvor den ca. 5 cm lange metal ende på koblingskablet skal trykkes ind i. Put kablet ind i enden og tryk pedalen imod kablet - altså - træk koblingspedalen opad.
I klodsen sidder der en stål-klips som låser fast i en rille der er i metal enden på kablet.
Når det virker er det virkelig simpelt
Du skal muligvis have trukket kablet ud i motorrummet igen, og så få en hjælper til at presset det ind, imens du holder plastik klodsen sådan at metal-enden rammer hullet i klodsen.
Håber du forstår hvad jeg mener :-)
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
jeg vil anbefalde at du køber en værksted håndbog til din bil ! fra haynes. den er på engelsk men den findes også på dansk og er en oversættelse af den fra haynes og den er så fra teknisk forlag! hvor maget bøgerne koster pr. stk. ved jeg ikke men prøv hos cd cardic,mekanom og thansen haf en god arbejs lyst med din bil . hilsen kim holm
hej og tak forhjælpen

Nu kan jeg montere et koblings kabel på under en halv time. Du har ret, det er simpelt , bare man ved det.

Et lille spørgsmål.

Den kontakt der sider over koblings pedalen, hvad styre den.'

Med venlig hilsen

Karsten Leen

karsten

hej karsten
En kontakt over koblingspedalen har jeg aldrig set...over bremsen - ja - det er stoplyskontakten - men aldrig over koblingen...kigger du forkert eller....?
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Skrevet af karstenleen på 11 feb 2010 12:25
hej og tak forhjælpen

Nu kan jeg montere et koblings kabel på under en halv time. Du har ret, det er simpelt , bare man ved det.

Et lille spørgsmål.

Den kontakt der sider over koblings pedalen, hvad styre den.'

Med venlig hilsen

Karsten Leen

hvis du har fartpilot i ,kan det vel være til den ?
Annonce
Hej igen.

Nej, jeg har ikke set forkert, da jeg har lagt der i flere timer, inden du gav mig løsningen på på problemet med monteringen af kablet.

Jeg undrede mig ovver der hang et 3 ledet stik løst, og det passede i den omtalte kontakt. Kontakten liner den til bremselyset og koblingspedslen har et indhak der passer til kontakten.

Efter min viden er der ikke farpilot i den.

Jeg har hørt om en tomgangsregulator?

Jeg har sat stikket i men ikke mærket nogen forskel på bilen.

Medvenlig hilsen

Karsten Leen

karsten

Hej Det er rigtigt ar der er en kontakt på koblingen - den er forbundet til motorstyringen og er der for at forhindre dig i at komme til at koble ud mens du har speederen aktiveret ( motoren ville jo fare op i omdrejninger ) og måske blive ødelagt så derfor - hvis du prøver at give gas mens du har aktiveret bremsepedalen vil du opdage at det kan man heller ikke. 
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis