Filsning/pudsning af vægge

Hejsa!!
Jeg er ved at renoverer et par værelser, og har nu fået alt den gamle tapet af, og er jo så klar til at komme igang med at bygge op igen, i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål.

vi vil gerne have filset/pudset vægge istedet for tapet eller væv, væggene er lavet af gasbeton elemenet ca 60 cm brede og højden er er fra gulv til loft, iforbindelse med nedtagningen af tapet fjerne jeg også de her strimer armeringstape der var monteret på alle samlingerne af betonelementerne, skal disse på igen inden jeg pudser op igen eller er det kun noget der skal bruges når man tapetserer?????

Jeg har i forbindelse med nedtagningen af det gamle tapet fået lavet et par små "skader" her er planen bare et kører noget alm sandspartel på, er der noget forkert i det?????

hvad angår pudsningen så er planen at jeg vil bruge noget lip finpuds og derefter bare male direkte på pudset, det er der vel ikke noget galt med eller hvordan????

skal væggen have lidt vand inden jeg pudser????

MVH
jack
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jack
Jeg har tidligere fået udført samme "operation", som du er i gang med på samme type gasbeton.

Eventuelle huller og ujævnheder i elementerne skal du spartle ud med sandspartel af flere omgange, idet det sætter sig meget. Når ujævnhederne er fyldt op, skal du slibe det spartlede område jævnt med de omkringliggende.
Herefter skal du påføre hele væggen en forankringsgrunder. Når denne grunder er tør skal du lime glasfilt på væggene, som du ønsker at pudse. Dette forhindrer at der opstår revner i pudslaget, de steder hvor gasbetonelementerne er samlet.
Efterfølgende kan du udføre pudsningen.

Ovenstående "proces" udførte jeg med et godt resultat efter gode råd fra en erfaren murer, som til gengæld fik lov til at udføre pudsearbejdet, som jeg derfor ikke kan give råd om. dog ved jeg, at han anvendte en 0-1 mm finpuds.
De pudsede vægge har vi påført en gang maling.

God arbejdslyst.

Mvh Chalamik

 

Hej Chalamik

Mange tak for det fine svar, jeg er nu godt igang med spartelerriet, så det går da lidt fremad, syntes godt nok det lyder voldsomt med at der skal glasvæv op overalt inden selve pudsningen, men jeg kan da godt se at det er en sikker måde at forebygge at der kommer nogen revner der hvor elementerne er samlet, skal have fat i mureren det skal udfører noget murer arbejde, så ser jeg også lige hvad han siger inden jeg går igang med næste trin....

Mvh
Jack
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvad endte det med?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også