Køb af el-værktøj !

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et helt hus om, det har været det billige værktøj - det kan holde så altid som det vil, så købe noget nyt, princippet - dette gider jeg ikke mer ! Ja, jeg skulle have købt, kvalitet fra starten.

Har tænk mig følgende / håber på gode råd, da det første gang jeg skriver i dette forum:

Stiksav: Bosch GST 500 PE
Overfræser: Bosch POF 1200 AE
Rystepudser: Bosch PPS 250 AE / GSS 23 AE

Ikke fordi jeg foretrækker Bosch. (navn koster).
Jeg tænker på kvalitet/penge - så jeg er ligeglad hvad de hedder - bedste køb.

Ved overfræser, synes jeg at den fylder meget / handy. Skil er noget mindre i "kassen".

Jeg bruger, de forskellige, næsten lige meget.

Mogens

50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så hold du dig til Bosch, det ved man hvad er, jeg har eks. en boremaskine på 700 w. der har holdt nu i 30 år, der er skiftet kul og det sidste jeg har skiftet er selve "aftrækkeren" Men den har altid virket upåklageligt. Den blå serie er den bedste !

V.h.  Håndværkeren
Mon ikke Bosch får lavet deres billige modeller i Kinaland?

XL profcenter har en Bosch GST 500 PE til 699 + moms
Der er en rigtig god stiksav, men det var jo også den du var ude efter ...

Tak, for svar. Jeg har også en 30 årig Bosch boremaskine, hvis nok CSB - 620-2E, den fejler intet. Patronen, dog noget slidt. Og skrumaskine Milwaukee 18 volt, 2,0 Ah, 36,0Wh. (også patronen, slidt). Bosch El-høvl PHO1 - klinge slidt.

Jeg har undersøgt nogle priser på nettet:

Stiksav: PST 700 PE: kr. 595,- (nettobuilder.dk)

             GST 500 PE: kr. 779,- (Davidsen.dk)

Rystepudser: PSS 250 AE: kr. 549,- (nettobuilder.dk)

Overfræser: POF 1200 AE: kr. 579,- (Harald Nyborg)

Alle Bosch, ved godt med den blå serie - prisen. Håber at grøn er god nok.

  Men, tak skal I have - ser om der kommer andre gode forslag -alternativ.

PS: Alle priser incl. moms.

M.V.H.

Mogens 

 

Bosch laver gode stiksave. så det er fint. Man skal bare holde sig fra det de har der er grønt. Det er sjældent godt.
Metabo og makita bør du også kigge på.
Hvad har du brug for en ryste pudser eller kan du bruge en exentersliber ? sidstnævnte er billigere / oftere på tilbud.
Prishammeren.dk der finder jeg ofte fornuftige priser.

Jacob

PYHA - Jeg har bestilt og betalt for GST 500 PE, til 799,- kr, incl moms, eksl. fragt (66,-kr). Kunne godt fornemme det, på de to forgående flikke personer at det skulle være den, den (blå) - vidste det godt, men noget dyre - håber det er det ekstra værd.

Pudse ? - jeg skal pudse, vindskeder i Lærketræ, gerekter, forpanel og maghoni skabslåger - til lakering/maling.

Tak for besked - når jeg er i tvivl.

M.v.h.
Mogens

Annonce
Hmm der er intet af det som jeg ville mene ikke kan klares af en exenter sliber.
Men du skal nok have dig to slibere. en trekantsliber og en exentersliber.
Nu ved jeg ikke hvor meget du bruger en overfræser. men en overfræser i god kvali koster en arm.

Jacob
Tja - det skal jeg nok - men de kære penge. Derfor tænkte jeg "bare" på en rystepudser.
Får et stort problem med - overfræser. Min, den forrige brændte sammen, (billig model), da jeg lavede en trappe af jerntræ. Den nye skal bruges til runding af Lærketræet til vindskederne (4 sider, 1 side og 2 sider) pr. fag 12 stk eller 6 gavle.

M.v.h.

Mogens

Kør den ikke så hårdt og køb en billig. lærk er jo blødt.

Jacob
Ja, derfor havde jeg tænkt på POF 1200 AE: kr. 579,-, hvis det er overfræseren du tænker på.
Og det var jerntræet - den gamle brændte sammen på - også verdens hårdste træ - blev dog færdig med trappen.
Har du ellers nogen forslag / meninger og rystepudseren ?

M.v.h.

Mogens
Hvis det er fordi du med sliberen vil forme træet, så er det bedst med en båndsliber, men der skal øvelse til for den tager ved. En exendersliber er go til mange ting men ikke til flader hvor åretegningen skal stå enten i lak eller på anden måde være synlig, der er det kun en rystepudser der er egnet og kun i bevægelse langsgående med årene i træet.
Det er noget vrøvl efter min mening at sige at Bosch´grønne serie ikke dur til noget både min boremaskine og min stiksav er over 30 år gamle og kører stadig som var de nye.
Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også