Køb af el-værktøj !

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et helt hus om, det har været det billige værktøj - det kan holde så altid som det vil, så købe noget nyt, princippet - dette gider jeg ikke mer ! Ja, jeg skulle have købt, kvalitet fra starten.

Har tænk mig følgende / håber på gode råd, da det første gang jeg skriver i dette forum:

Stiksav: Bosch GST 500 PE
Overfræser: Bosch POF 1200 AE
Rystepudser: Bosch PPS 250 AE / GSS 23 AE

Ikke fordi jeg foretrækker Bosch. (navn koster).
Jeg tænker på kvalitet/penge - så jeg er ligeglad hvad de hedder - bedste køb.

Ved overfræser, synes jeg at den fylder meget / handy. Skil er noget mindre i "kassen".

Jeg bruger, de forskellige, næsten lige meget.

Mogens

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
selv rolig nu Jacob
så langt er du da heller ikke bagud i forhold
til en alm. GDS LDS-er :-))
du mangler da kun lidt handværktøj hvor
ærlig muskelkraft skal være trænet op
til det så som høvle og stemmejern :-))

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Høvlebænk på 28 feb 2010 22:16
selv rolig nu Jacob
så langt er du da heller ikke bagud i forhold
til en alm. GDS LDS-er :-))
du mangler da kun lidt handværktøj hvor
ærlig muskelkraft skal være trænet op
til det så som høvle og stemmejern :-))

Jeg har ikke nævnt manuelt værktøj. men jeg har to hamre. en til små fejl og en til store.

Spøg til side så (har) bruger jeg ikke ret meget manuelt værktøj så som stemmejern.
Men alm manuelle skruetrækkere, skævbider, fladtang, bøjet spidstang og meget vigtigt hobby kniv bruger jeg rigtigt meget. så har jeg selvfølgelig special tænger til RJ-11 og RJ-45 stik, samt crimp og compress til antenne stik. Compress er det "nye" stik der skulle være tætte til ip68 uden brug af hverken tape, lim eller støbe masse. det er ret fedt.

Angående træning så skal man have pæne muller for at lave antenne arbejde.
typisk skal man løfte et masterør med en hånd samtidigt med at man spænder med den anden hånd. arbejdes stillingen er selvfølgelig ugunstig som en i H...... og sådanne et rør vejer typisk mellem 6kg for de letteste til omkring 45kg for de tungeste. ved omkring 15kg skiller man fårene fra bukkene. Glemte jeg at skrive at Chefen er et røvhul ?

Jeg kunne skære ned på min værkstedspark. men det giver lige det ekstra når ting får en flot finish. en bred rille i et tv møbel ef f.eks. betydeligt pænere end et rundt hul. og så er der også bedre styr på ledningerne.

Jacob
Sjovt som forummet udvikler sig - jeg troede det var et emne ang. KØB AF EL-VÆRKTØJ
ja den med at bruge chefens hoved som værktøj når ting skal brækkes ned
der ka eg sgu ente være med :--))

jeg hæver lapperne og overgiver mig:--(
menjeg ved godt hvad du mener med at have
nok af det rigtige værktøj
har selv kælderen fyldt (men ikke nok)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

ja unskyld mogens men jeg troede vi var færdig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Ja, ok - ville heller ikke ødelægge stemningen.
Synes da også der skal være plads til lidt af hvert. Glæder mig til i morgen, så får jeg en hospitalsseng !!!!! Fjerner overflødigt jern - lægger en 22x122x244 MDF-plade på med 1,5 mm karossiplade - hæve-/sænkebord, der kan løfte lidt af hvert - GDS-ikk.
cool

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ang.: Multisliber / trekantssliber til fodpaneler og gerekter !

Så bliver det nok Bosch PSM 160 A (med ledning og støvopsugning), da der i Bosch Prio, ingen opsugning er og batteriet er indbygget - gider ikke at stå og vente på at den er opladet igen.
Bosch PSM 160 A vejl. pris 699,- kr - hos Onkel Harald pris 438,-kr
Vedrørende slibe maskine så betyder det næsten ikke noget om den har støv opsugning eller ej Det er først når / hvis man tilslutter en støvsuger det begynder at virke ordentligt. Man skal alligevel gøre rent.
Så det er ikke det du skal diske den på.

Jacob
Nej, det er udelukkende, at der er ET indbygget batteri - når den er flad, så er det bare ærgeligt - pause (opladning).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også