Køb af el-værktøj !

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et helt hus om, det har været det billige værktøj - det kan holde så altid som det vil, så købe noget nyt, princippet - dette gider jeg ikke mer ! Ja, jeg skulle have købt, kvalitet fra starten.

Har tænk mig følgende / håber på gode råd, da det første gang jeg skriver i dette forum:

Stiksav: Bosch GST 500 PE
Overfræser: Bosch POF 1200 AE
Rystepudser: Bosch PPS 250 AE / GSS 23 AE

Ikke fordi jeg foretrækker Bosch. (navn koster).
Jeg tænker på kvalitet/penge - så jeg er ligeglad hvad de hedder - bedste køb.

Ved overfræser, synes jeg at den fylder meget / handy. Skil er noget mindre i "kassen".

Jeg bruger, de forskellige, næsten lige meget.

Mogens

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fræsejernet er fra HN - er de skæve !!
Men er stadig itvivl om Bosch POF 1200 AE el Skill 1100W overfræser !!

Mogens
Hvis det er den billige overfræser  der har hos Onkel Harald, så løb langt uden om den, den kan ikke låses i motorstyringen, man skal holde knappen inde hele tiden for at den kører. Og det kan være temlig upraktisk ved nogle fræse opgaver.
Men hensyn til deres Fræsejerns sæt er de udmærket til hobby brug, og du får over 30 jern for en pris der er under hvad et proff. jern koster.
Og Jacob, de har altså også bor der er noget værd, men hvis det er den store box du tænker på, så er indholdet svarende til en kasse søm der er vredet.
Det er Onkel Harald - har godt læst dine oplevelser - et andet sted i forummet - men er den i kataloget til kr. 578,-
Jernet ligeså, normal pris 498,- NU 298,-. Tak for jeres kommentar. dejligt.

Så, er det bare at komme igang, med arbejdet. Tro jeg indtil videre, har købt nogenlunde ?
Den i hoved kataloget havde jeg slet ikke bemærket, den kender jeg ikke men til den pris kan det umuligt være noget skrammel, så det ville jeg godt turde løbe an på. Fræsejerns sættet med 35 jern er det samme jeg har og det virker udmærket til hobby brug. En væsentlig ting er dog at du skal lære hvilken hastighed jernet skal kører, for den type har tendenser til at løbe varme , hvis de har for meget fart på.
Nyt råd !

Bosch GSR 14,4-2-LI, Moment 38 Nm, 2 stk 1,3 Ah, lynoplader, patron 10 mm. - Tilbud 1.195,- ?

Ja, billigt efter normal prisen - men, 38 Nm og 1,3 Ah. Ved godt det er power Li-Ion batterier, kan skrue optil 210 stk, 4,0 x 60 mm skruer i træ på en opladning !

Håber på ekspert råd - på forhånd tak.

HOV, - har også kikket på vinkelsliber, Makita, ga 5030, ø125mm, 720 watt.
Pris, 447,-kr., "normal" pris 1.125,-kr.

Men 125 mm, spekulere over en på 150 mm, skal også være handy. 
Annonce
Gå nu bare ud og køb det du syntes om, der er lige så mange meninger om de enkelte stykker værktøj som der er meninger om vores nuværende Statsminister.

Ha, ha, ha, den var var rigtig god, men min skrivelse var alvorligt ment. Men fed joke.

Tak, for din mening.

Hej,

Har købt såden en hos www.carl-ras.dk, for satan den er god.
Jeg ved den er dyr, men kvalitet koster :-)

Overfræser of1010q, Festool (39284290)

e-shop prisPris i kr. pr. 1 Stk
2.335,00 Stk
(2.918,75)

Festool overfræser OF 1010q. 230 V, 1010 watt. Lav vægt og enhåndsbetjening. Nem indstilling af fræsedybden ned til 1/10 mm. Uden elektronik, SSB sikkerheds-hurtigbremse, sideanslag, spændetang Ø 8 mm og spindellås. Omdrejningsantal ubelastet: 10000-24000/min. Leveres i papkasse, UDEN systainer og FS-skinne.

www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/fraesere/overfraesere/overfraeserof1010q/

MVH
kvi

Festool er klart toppen af værktøj...

Bosch skruemaskinen er faktisk okay, så ikke noget dårligt køb.

Makita vinkelslibere har vi selv i firmaet, da er ikke til at tage livet af.

125mm er altså mere handy hvis det er til små ting.

Skal man tit skærer større emner skal der en 230mm skive til.

Hej Igen,

Kik lige her, gode tilbud på værktøj fra Carl-Ras.

http://ipaper.ipapercms.dk/CarlRas/VinterAvis2010/

MVH
kvi
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også