Køb af el-værktøj !

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et helt hus om, det har været det billige værktøj - det kan holde så altid som det vil, så købe noget nyt, princippet - dette gider jeg ikke mer ! Ja, jeg skulle have købt, kvalitet fra starten.

Har tænk mig følgende / håber på gode råd, da det første gang jeg skriver i dette forum:

Stiksav: Bosch GST 500 PE
Overfræser: Bosch POF 1200 AE
Rystepudser: Bosch PPS 250 AE / GSS 23 AE

Ikke fordi jeg foretrækker Bosch. (navn koster).
Jeg tænker på kvalitet/penge - så jeg er ligeglad hvad de hedder - bedste køb.

Ved overfræser, synes jeg at den fylder meget / handy. Skil er noget mindre i "kassen".

Jeg bruger, de forskellige, næsten lige meget.

Mogens

Jeg er næsten, bliver aldrig færdig - bygget et... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 09 feb 2010 17:58
Hvis det er fordi du med sliberen vil forme træet, så er det bedst med en båndsliber, men der skal øvelse til for den tager ved. En exendersliber er go til mange ting men ikke til flader hvor åretegningen skal stå enten i lak eller på anden måde være synlig, der er det kun en rystepudser der er egnet og kun i bevægelse langsgående med årene i træet.
Det er noget vrøvl efter min mening at sige at Bosch´grønne serie ikke dur til noget både min boremaskine og min stiksav er over 30 år gamle og kører stadig som var de nye.

og for 30 år siden havde Bosch ikke en "skrammel" serie.
den sidste slibning foregår altid i hånden. ikke med hverken rystepudser eller exentersliber.

Jacob
Ja den sidste slibning slibes i hånden. Men har du med en rotrende sliber "ordtnet årene i træet, bliver der temlig meget håndslibning, det gør der ikke hvis du bruger en båndsliber der bruges rigtigt.
Mine rystepudsere har altid være fra B&D, de holder virkelig godt, og så har jeg en gammel påsats til min Bosch boremaskine, den er også rigtigt god men temmelig uhandy.
Håndværekeren, har virkeligt konstruktivt, sat de små grå igang - pris/kvalitet (design), hvad får jeg for pengene: 3 maskiner, sammen fattet (håber ikke forlangt)

B&D Ka320eka pris 399,95 (silvan)
Effekt: 240 W
-Spænding: 230 V
-Hastighed -Variabel
-Ubel. hastighed: 14, 000 - 30, 000 omdr./min.
-Excentricitet: 1.0 mm
-Omfang: 2.0 mm
-Støvudsugning: Støvpose
-Papirfæste: velcro og klemme
-Justérbart sidehåndtag
-Papirstørrelse: 92 x 230 mm
-Ledningslængde: 2.3 m
-Blød afbryderknap: Nej
-Blødt greb: Nej
-Kuffert: Ja
-Pladestørrelse: 91 x 189 mm
-Slibefunktioner: Rystepudser

Bosch (Grøn) PPS250 AE, pris 549,- (Nettobuilder)
Tekniske data:
Optagen effekt 250 W
Afgiven effekt 125 W
Slibesål 92 x 182 mm
Slibeflade 167 cm²
Svingningstal 14.000 – 24.000 Omdr./min.
Svingkreds-Ø 2,0 mm
Maskinvægt 1,6 kg
Slibeblad Mikrovelcrosystem 93 x 185 mm
Påspændingssystem 93 x 230 mm
Funktioner:
Bosch mikrofiltersystem
Softgrip Bosch elektronik
Spændesystem til slibeblad
Slibesål med mikrovelcro
Støvopsugning

Bosch (Blå) GSS 23 AE, Pris 1195,- (billigemaskiner)
DirectBrandTools 82,19 pund (engelske) -> 695,- dkr. Incl. moms

Tekniske data
Nominel effekt 190 W
Omdrejningstal, ubelastet 7.000 – 12.000 omdr./min.
Svingningstal, ubelastet 14.000 – 24.000 omdr./min.
Svingkreds-Ø 2,0 mm
Vægt uden kabel 1,7 kg
Slibeflade Slibesål, bredde 92 mm
Slibesål, længde 182 mm
Slibeblad til fastklemning, bredde 93 mm
Slibeblad til fastklemning, længde 230 mm
Slibeblad med velcrolukning, bredde 93 mm
Slibeblad med velcrolukning, længde 185 mm
Funktioner · Velcrolukning · Støvopsugning · Styringselektronik.

M.v.h
Mogens

Håber ikke for langt, indlæg - dataer.
Hmm. Ja det var en længere smørre, og det er faktisk ikke noget jeg nogen sinde er gået op i, som håndværker kan man lige som føle når man står med et ordentligt stykke værktøj i hånden. Jeg ville nok stadig vælge B&D ud fra det lille udsving den giver i slibesålen. Det du bare skal lære er at det er maskinen der skal arbejde, ikke dig ! Jeg har tit set menesker der knokler deres maskiner eks. trykker rystepudseren hårdt mod det den skal slibe, det er en fejl den skal kun styres så sliber den eminent
Annonce
Ja, længere smøre, det var for at I ikke skulle lede efter dem, så sammen fattet. Ja, det er maskinen, der skal gøre arbejdet.
De tre modeller, ligner en del hinanden, dog forskel i stålet/sålen, men variabel, velkro, klemme, motor, meget det samme i store træk. Jeg, tror de ligger lige godt i hånden.
Nå det er blevet til:

Rystepudser:
B&D Ka320eka: pris 399,95 (silvan) - pga, samme dataer og bedre greb (hånden kan også være på tværs istedet for to på langs - mere følning med bearbejdningen.

Stiksav:
Bosch GST 500 PE: kr. 779,- (Davidsen.dk)
Klinger på tilbud XL-byg pro, kr.199,- eksl moms - 100 stk.

Køber: Bosch POF 1200 AE, pris 499,- (mandag, 15.02.10 /XL-byg)
Fræserjernsæt, HN (298,-) 35 dele i skab.

Har købt, excentersliber: Parkside kr. 179,- (LIDL) nøjagtig den samme som Bosch PEX270A (495,-), med dataer, motorkasse, men Parkside har bedre greb.

TAK, fgor hjælpen, når jeg ikke vidste hvad jeg skulle - mener på nuværende tidspunkt - godt køb. TAK.

M.v.h.

Mogens

Måske skulle, jeg hellere købe SKILT, 1100w, overfræser - men har tid til på mandag - HN, kr.578,- ?????
Hvis det er Skill og ikke Skilt du mener, så er det generelt godt værktøj så burde ikke være en ringe køb.
Vedrørende fræsejerns sættet så vær lige sikker på at det ikke er lige så pil skævt som de bor de sælger i HN.

Jacob
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også