Isolering af hulmur i garage

Jeg har en garage som jeg er ved at renovere, bl.a. med nyt tag.
I forbindelse med at jeg piller det gamle tag af vil jeg gerne isolere hulmuren som er ca. 100 mm. Ydervæg består af mursten - indervæg af lecablokke. Jeg forventer at ville isolere ovenfra inden det nye tag kommer på, som vil blive isoleret med 150 mm rockwool (150 mm svarende til højden på spær).

Jeg er vel vidende om at LECA nødder har ca. halv isoleringsværdi i forhold til rockwool granulat, men jeg tænker om ikke det er meget nemmere at få leca nødderne til at falde ned i hulmuren frem for granulat...?
Formålet skal være at holde min garage frostfri.

Skal jeg vælge LECA nødder eller granulat?


prb

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej prb.
Når du kun nævner de to mulighedder, ville jeg helt sikkert vælge Rockwoll granulatet.
Men ellers ville jeg selv bruge flamingo granulat / Kugler, deres isolerings evne er størst. Og så har de den fordel at de ikke suger fugt til sig.

V.h.  Håndværkeren
Jeg kunne forestille mig, at man bliver idiot af at stoppe Rockwool granulat ned i muren. Det bliver da lidt af en udfordring at få det ind under vinduer m.m.
Jeg ville tage en snak med et isoleringsfirma og høre om ikke det kunne laves til en fornuftig penge, når der ikke skal kalkuleres med huller i væggen, men blot afdækning oven fra, medens arbejdet står på

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du selv vil gøre det, så brug flamingogranulat, som Håndværkeren nævner.
Det fordeler sig super nemt, og fås i bigbags, med en "snøvs" så det er lige til at fylde i.

Der kan nævnes flere ulemper ved flamingo ,brandfarligt, giftig ødelæggende røg, meget levende hvis der er huller i systemet.
Fordelene er en fremragende evne til at fylde ud, samt en god isoleringsevne, og ja de suger ikke fugt.

mvh jens

Hej Jens.
Så vidt jeg ved så findes der flamingo granult der er brandbehandlet, eks. sække stole til brug i beboelsen har den behandlede type i.
Brændbarheden og den giftige røg er vel ikke et problem ved hulmursisolering, hvis det er nået dertil at der er ild i hulmuren, så kan det vel være lidt ligegyldigt.

Flamingokugler er fremragende til at finde vej og fylde hullerne ud, ulempen som også nævnt, er der skal være lukket overalt også i toppen, ellers suger vinden dem ud, - og du har pludselig snevejr en blæsende sommerdag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis