Drømmehuset

Skal til at have tegnet et udkast til vores nye hus, og det er sku svært med alle du muligheder man har når man skal bygge helt nyt, så vil jo ikke overse noget.

Så hvordan ville jeres drømme hus ud, hvis i skulle smide alt det i ønsker i et hus ?

Feks. 1 plan eller 1½ plan

Spændende udformet eller traditionelt udformet

Med kælder eller uden kælder

Integreret garage eller særskilt garage

Flade lofter eller loft til kip med saksespær eller kipdrager.

Genveks eller ventilation

Centralstøvsuger

IHC/Smarthouse eller bare traditionelt el... ?

Jordvarme/varmepumpe eller centralvarme

Mursten eller lette facader

Alu-træ vinduer eller trævinduer

Gulvvarme eller radiator / varmepumpe

Skal til at have tegnet et udkast til vores nye... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BOFH på 09 feb 2010 10:43
Der ser lækkert ud! Hvor stor er grunden?  
ca. 12.500 m2

Skrevet af BOFH på 09 feb 2010 10:43
 Kan det lade sig gøre at placere huset så man kan drage fordel af det kommende tiltag ifm møllestrøm og mulighed for at lade el-måleren rende baglæns?
Det ligger sikkert åbent nok til at det ville være muligt.

Skrevet af BOFH på 09 feb 2010 10:43

Når det hele alligevel skal jordes så jordvarme som kombi sammen med solvarme så solvarmen kan levere både direkte eller supplere til jordvarmen - fangere placeres så de er skjult og helst på garagen.
Dvs. du ville lave så stor fanger at det også kunne supplere til jordvarmen det meste af året, det havde jeg ikke lige tænkt på, men det ligger faktisk så perfekt at de ville lægge på bagsiden af huset...
Skrevet af BOFH på 09 feb 2010 10:43

En automatisk ventilationsløsning må da være et must - med kravene til tæthed i et nyt hus er det da en no-brainer!


Ja, men man kan jo stadig have et ventilations anlæg, uden at den behøver at være en genveks.

Skrevet af BOFH på 09 feb 2010 10:43

Opsamling af regnvand til toiletskyl og vaskemaskine?

Umiddelbart så ville det ikke være en ringe ide, og til at vaske bilen og vande haven med.

Løs vægt eller fordi du køber større ind af gangen... ?

2000,- er også væsentligt mere end de 800,- jeg gav i starten med pillefyr...

Næh, i 16 eller 25 kg poser og så en 4-5 tons ad gangen.
Det kan vi bestemt ikke blive ueninge om, 800 er langt mere tiltalende end 2000!
Men olien er jo også steget en anelse på samme tid.
Korn er nok ved at være aktuelt igen. Hørte lige at man handler byg til 65 kr. sikkert + et eller andet. Det kræver så en egnet brænder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jep, er også godt sur over at kraftvarme værker har opkøbt alt alternativt som olivenkerner så vi andre kun kan fyrer med træpiller og korn nu.

Pillepriserne er jo også styret af olieproducenter de de mere eller mindre har overtaget/opkøbt alt der har med træpiller at gøre.

Men mange fyrer med korn netop pga. den lave pris, også lugter det godt af nybagt brød hele dagen...
Annonce
Hvorfor egentlig ikke 2 1/2 etage, altså ingen skråvægge på 1 sal og selvfølgelig loft til kip.

Og klart muret som på de gamle murermestervillaer her i roskildes finere kvarterer, muret udhæng.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Passer ikke lige ind i omgivelserne....
Der er frit spil for alle drømme.

Men, gør dig nu den tjenste at lav huset handikap/ældre-venlig fra starten af. -Ingen dørtrin, brede døre o.s.v.
Har desværre oplevet en håndværker der selv havde bygget sit eget dejlige hus, men som ikke på sine gamle dage var istand til at gå på trapper og igennem sine døre -At flytte fra sit elskede hus, han kendte enhver detalje af og i ældrebolig var ikke lykken for ham.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er faktisk et utrolig godt råd Shortcut der kommer med.
Jeg har lavet det meste af huset handicapvenligt, forstået på den måde, at der de fleste steder er min. 80 cm døre og ingen dørtrin. en rullestol kræver ca. 75 cm, fandt jeg ud af, da jeg i lange perioder i fjor var henvist til netop en rullestol.
Jeg havde ikke troet at et sådant problem skulle komme til mig så hurtigt, men det gjorde det altså, og jeg var overordentlig glad for at have taget højde for denne situation.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu i snakker om prisen på træpiller, må i jo ikke glemme at der er en lille statsafgift lige pt. og får staten ikke nok ind på fyringsolie og gas, så hæver de bare afgiften

Et murstenshus med tegltag, kan da saktens være bygget utrationelt, bla. vil jeg da ikke kalde et hus i T-form for tradionel. De der firkantede arkitekt klodser, er der jo efter hånden så mange af at de er lige så normale som en bungalow, bare ikke så køn.

Ikke så langt fra hvor jeg bor er der en der har bygget et hus i U-form, men normalt er det med 90 gr. vinkeler, jeg vil gætte på at hans er omkring de 120gr. Det er utrationelt selv om at huset ellers er et rødstenshus med tegl i 1 plan.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også