Magnetisk plade til whiteboard - hvor?

Hej alle,

Jeg leder efter et sted at købe en (magnetisk)metalplade som kan males så jeg kan bruge den som whiteboard - er der nogen af jer som ved hvor man kan få en sådan plade i fx. str. 1m x 1,5m eller lign.?

mvh

Kim.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de her ligger jo ikke så langt fra dig: http://www.metalcentret.dk/Kontakt.htm

men du skal nok have fat i en rigtig hård højglans maling (evt. dæklak) for at sikre, at whiteboradskriven kan fjernes helt igen uden mærker og uden at afspritningen gør overfladen ru med tiden.

måske en autolakker vil være sagen for at få en god ensartet lakering, der kan holde. på den anden side så vil projektet nok efterhånden koste mere end bare at købe en whiteboard.
Det er ikke normalt maling der er på sådan en plade.. Typisk er det varmehærdet emalje..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der findes en maling, så man kan lave stort set alt om til et whiteboard:

http://www.writewall.dk/default.asp

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

det er ikke pladen der skal være magnetisk så du kan jo gå på genbrugen og få et gammelt køleskab/fryser
og bruge den ene side det virker fint

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Høvlebænk på 11 feb 2010 23:43
det er ikke pladen der skal være magnetisk så du kan jo gå på genbrugen og få et gammelt køleskab/fryser
og bruge den ene side det virker fint

Dennis

Det er sgu da et total i orden LDS tip, at lave et whiteboard af låget af en gammel kummefryser. Den bliver jeg nødt til at prøve. Man kan vel altid bruge sådan et i værkstedet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
yep hvad der er sparet er jo tjent lige ned i foret uden at skulle betale skat

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

den med at bruge hele lågen er vist den hurtige rå måde
det jeg mente var nu at man skar selve metalet af så iud af en fryser/køleskab rent faktisk
med todelt døre kan få 2 store og 2 mellem og 1 lille plade som man så evt. kan sætte på en
mdf/spånplade med de samme mål og så sætte en ramme omkring så det ser pænt ud

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Emalje er helt klar sagen, og der er køleskabslågen da perfekt. Hvis man vil noget andet kan man vel også lave whiteboard-tavle i glas, som man maler på bagsiden. Jeg har ikke prøvet det endnu, men overvejer kraftigt at lave et temmelig stort knaldrødt whiteboard til køkkenet - og med en metalplade limet på bagved malingen, så der også kan bruges magneter. Almindelige billige køleskabsmagneter virker ikke nødvendigvis, men det kan jo heldigvis klares med kraftigere typer f.eks. fra supermagnete.de

En anden fræk ting kunne være at montere magneterne på bagsiden af glasset i et fast mønster, og så blot bruge magnetiske genstande til at fastholde med.

Andre kreative ideer, eller tips til maling af glasset så det bliver helt jævnt at se på forfra ?

/ Claus

Den med glasset syntes jeg ikke lige om men mest på grund af manglende sikkerhed

der kan jo komme et barnehoved og så har vi balladen

men hvis du vil have andre farver skal du bare let slibe metalpladerne fra køl/frys

med korn 400/600 vandslibepapir og så tørre det af  så der ikke er noget støv

hvor efter du spraymaler dem med den farve du ønsker

men husk nu åndedræts værn uanset hvad type maling du bruger

Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ved godt jeg lige er en måned eller to bagud, men man behøver faktisk ikke at male.
Jeg købte hus af en gammel skiltemaler, og han havde efterladt tonsvis af forskellige tyk selvklæbende folie. Det kan man sagtens tørre af med en klud (også når der har været en spritmarker på), og man kan gå det i gud ved hvor mange farver (og mod merpris sikkert også med tryk), og kan naturligvis kløbes på en gammel metalplade, alternativt, bruge en af de der sjaske-beskyttere man monterer bagved komfurer, håndvaske mm. Plus, kommer der en ridse eller andet, så får den bare en ny folie. Jeg vil tro at man kan få folie til formålet i ruller eller på metermål hos de fleste trykkere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også