Samle bordplader

Hej

Jeg skal have samlet 2 stk 28mm hårdttræs bordplader til et vinkelarbejdsbord.

Jeg regnede med at kunne finde en 4mm skivefræser til overfræseren, så jeg bare kunne køre en rille ind i hver plade fra oversiden og så lægge fisk i og samle med samlebeslag, men sådan en fræser fandt jeg ikke i de par byggemarkeder jeg fik besøgt i dag. Fisk og beslag har jeg dog fået købt...

Laver man rillen på en anden måde ?? Jeg har da en billig rundsav, men den vil efter al sandsynlighed ikke lave særligt nøjagtige spor, så jeg vil absolut helst bruge overfræseren. At købe en 'fiskefræser' vil nok være lidt overkill i forhold til behovet...

Jeg har et par notfræsere, men de er jo væsentligt større end 4mm

MVH Leo

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil tro at det er denne her slags fræsejern du tænker på:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/tilbehoertmaskiner/fraesendevaerktoej/tilbehoertoverfraeser/fraesejernm8og12mmskaft/slidsfraesere/slidsfraesertilspindel/

http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/tilbehoertmaskiner/fraesendevaerktoej/tilbehoertoverfraeser/fraesejernm8og12mmskaft/spindlerplatteroglejer/spindeltilslidsfraesere/

Hvis det er over budget, eller det kun skal bruge denne ene gang synes jeg nu at rundsaven er et godt alternetiv.
Hvis det er en dyksav du har, ville jeg spænde en lægt/planke på siden af pladen og køre efter en skinne hvis du har sådan én.
Så ville du kunne få et langt fint spor i den dybde som passer til dine fisk. så længe klingen bare ikke er for bred!
God fornøjelse med den endelige metode..

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hounsou: Jep, det var noget i den stil jeg forventede at finde til 69.95 Jem&Fix, bare ud i eet frem for som seperat aksel og fræser i ... ;o)
Nu vil jeg lige checke om Sanistål har den slags, der har jeg adgang til at handle til nettopriser via firmaet, og det er ofte endda meget billigere...
Min rundsav kan dykke, men savsporet er smalt, måske 2.5-3mm, så jeg skal køre 2 gange for at ramme 4 mm, og det bliver jo noget skidt hvis jeg er ikke rammer korrekt mål temmelig nøjagtigt. Samtidig har jeg bestemt ikke stort kørekort til den...

Bredker: Jeg var i Bauhaus og så ikke kiksemaskinen. 200 kr lyder fair. Det er jo svært at få for mange maskiner :o)

MVH Leo

de har den , fik selv en af slagsens i sommer , men ellers kan du sikkert også finde den i silvan eller jemogfix
Har aldrig hørt om denne "kiksemaskine"
Er det en variation over en lamelfræser eller hvordan hænger det sammen?.. Et dansk slang for lamelfræser?
På billeder ligner den til for veksling en lamelfræser, men hvad kan dyret?

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

kiksemaskine og lamelfræser er det samme ,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis